Hjärndimma...
Igår fick jag ett nytt anfall av min kostokondrit och idag sitter jag med värsta hjärndimman. Är övertygad om att det beror på stress under en månads tid nu och sen smärt-anfallet igår.
Hjärndimma är så jobbigt… Insåg redan i morse att jag inte ens kom ihåg vilken dag det är. Sen har dagen fortsatt. Jag vågar inte ens använda spisen idag för jag är övertygad om att jag kommer glömma den och bränna ner lägenheten. Har tydligen dubbelbokat två läkarbesök imorgon enligt min kalender, båda hade jag glömt. Mindes inte vilka mediciner jag tar i morse. Vet inte vilken dag det är. Inser att jag knappt ens minns vad jag planerat.. Vad ajg redan gjort och vad som är kvar på listan.. osv osv…
Jag som tänkte att jag skulle ta hand om mig och vara snäll och duktig och planera allt i god tid innan jul osv. Det ledde bara till att allt detta kom nu istället för under julveckan. Insikten om att jag försöker göra alla nöjda och istället glömmer mig själv, så att jag till sist får smärt-anfall, "fibro-flares" och hjärndimma och inte vill göra något alls…
Usch och fy vad det låter jobbigt!! 😕
Jag vet vad du pratar om. Jag gömmer ofta bort vad det är för veckodag…om jag tagit min medicin eller inte…att jag satt på maten osv.
Hoppas det går över snart. Och vila så mycket du kan. Glöm alla andra nu och ta hand om dej själv. (ska jag säga som med har svårt för det)
Kraaaam. 🌺
Tack Mia!
Vila och avstressa är ju det som brukar behövas i såna här lägen, men också då det är svårast att slappna av tycker jag för jag går ständigt runt och tror jag glömt något, skulle varit någonstans eller missat något.
Jo jag vet…man har ett kontrollbehov…hahah.
Jag försöker släppa det..men det är inte så enkelt.
🌺
Kära Zadeira! Tycker mycket synt om dig!!
jag började också få fibrodima.. Åkte på stan..Och plötsligt gick vilse…I Umeå där jag bor i 20 år!!! Var tvungen till att fråga folk om var ligger centrum.((( Problem med medicinen ( tog jag den eller ej) har jag också
men medicindoset hjälper. Dagarna …Jag frågar min man ofta vilken dag är idag. På morgonen har jag mycket dålig svenska…Värre än normalt. Generellt.. ser jag att min kognition är värre än den var förre fibro.
Försök vila !!! Stressa dig inte! Varma kramar!
Tack tack för dina ord Natasha. Jag antar att det är en liten tröst att man i alla fall vet att det förhoppningsvis går över när man har bättre perioder.