Nattliga besvär !
Jaha nu är detta tredje natten i rad som jag vaknar strax efter två och är pigg !!!!!! Jag sover jättedåligt och är ALDRIG utvilad, men nu när klockan är strax halv tre så känner jag mig pigg.Spelar mig kropp mig ett spratt el varför gör den så här ???
Jag blir galen, kan verkligen inte somna om, någon som har bra somna om tips ???
har du provat tryptizol?
det enda som hjälpt mig, annars har du ju det vanliga
avslappningsövningar
eller gå upp en kvart och gör en kopp koffein fritt the eller nåt och gå och lägg dig igen.liksom börja om, ligg inte kvar och vrid dig, läs en bok.
j ajag vet inte, jag kunde få hjälp av tryptizolen, sover fortfarand einte riktigt hela nätterna(1 år nu m trypt.) men har mkt mkt mkt lättare att somna om
#1 Måste hålla med om avslappningsövningar. Jag brukar sätta en avslappningsskiva som jag har med lite mjuk musik och en "hypnotisk"
röst som talar lugnt och sakta om vad man ska göra… typ knipa med tårna, spänna vadmuskeln osv osv. Jag har nog aldrig lyckats göra hela programmet, utan brukar somna efter ett tag.

Varken tryptizol el zoplicon, stilnoct el likande preparat funkar på mig, jag har inga problem att somna men vaknar nästan 20 ggr varje natt och ibland somnar jag inte om. Stod och strök och vek tvätt till 6 i morse sen sov jag en stund,.
Detta är grymt tröst löst…..suckar

Fy vad jobbigt att inte kunna somna om.. Jag har perioder som jag är så, men jag går aldrig upp, utan försöker ligga kvar o filosofera och bara vila. Men behöver ju inte stressa upp mig för att jag ska upp o jobba heller.. Så jag försöker bara koppla av.
Jag har jättestora störningar i sömnen, vaknar varje halvtimme och har svårt att sova ordentlig.. jag måste tala med läkaren om det tror jag
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Sedan jag fick min smärta har sömnen varit dålig .Somnar ganska lätt men vaknar efter 2-3 tim och är klar vaken, då är det tur att man kan sitta vid datan så går natten lite fortare.
Jag har varit med om samma sak, och att vakna klockan fem på morgonen och bara rulla tummarna. Men annars knappt kunna vara vaken på dagarna över huvudtaget.. Det är ju skitknasigt. Undrar varför det kan vara så?