Magnetprodukter
Är det någon som provat magnetprodukter som ex täcken, sulor, armband osv?
Vilka är era upplevelser?
Sara
Funderar på att köpa ett täcke..
Sara

Nej, har inte testat..
Fick testa på en sk party. Det kändes bra satt inlindad i täcke och med krage och hade fötterna på sulor. Just då kändes det rätt så bra, men senare hörde jag av en som kallade sig "bushdoctor" att det inte var bra i längden för magnetrna tankade kroppen på kraft, alltså fick motsatt effekt. Madrassen var för hård med alla magneter som var i.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Har ett armband, men har då inte märkt nån skillnad, förutom att det fastnar saker i det, typ skruv etc..
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Zimba: Du får passa dig om du har armbandet på dig o går in i en järnhandel då.. hehe..

Hopi: asg, ja bäst att hålla sig därifrån, fniss
//Baloo forever

Zimba: Ja annars kan du åka ut för stöld bla.. hehe. Skulle vilja se dig vid kassan, fulla armen med skruvar, spikar och annat "krafs" hehe Det skulle vara en syn det! ;)

Hopi: ASG igen, du e galen, jag lovar att ta med mig kameran om jag kommer på den idén att gå i sånna affärer, hahahaha.
Du e för go gumman 
//Baloo forever

Nu fick sara lite upplevelser med magnetprodukter iaf! hehe. Fast kanske mer vad som KAN hända.. hehe.
Zimba: Du är allt för go själv!!! 
skrattar gott jag fick en syn i huvvet:
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Lovar att sätta in bild om det skulle bli galet. 
//Baloo forever
är det fler som har testat magnetprodukter?
Varje gong jag får massage från Lappa, en som brukar komma hit på jobbet en gong om månaden, så använder han en magnetrulle som han rollar över hela kroppen. Den känns skön mot nacke och rygg, men jag vet inte hur stor skillnad den gjör med själva magneterna
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har fått förklarat för mig att bara ett magnetsmycke inte räcker om man har problem över i princip hela kroppen.
Min ridlärare har oxå fibromyalgi och har även ett problemben. Nu använder hon en bäddmadrass, ett täcke, en kudde, sulor och nått annat varje dag och natt.
Hon har blivit mkt bättre säger hon och hon märker försämring när hon inte använder produkterna.
Jag är ofta skeptisk till sånna här produkter men eftersom jag träffat henne regelbundet i 2 år och nu ser med egna ögon att hon har förbättrats så funderar jag på om det faktiskt kan fungera på vissa människor.
Dock fick hon värre smärtor i ca 2 veckor innan hon blev bättre.
Sara
har fått lära mej att det är tron som hjälper å inte själva produkten.
du köper en magnetmadrass å tror att du ska bli bättre å då upplever du att du blir bättre.
man kan lika väl lägga en ärta under madrassen å tro att den hjälper så hjälper den.
likaså med alla de olika dryckerna som finns på marknaden, dricker man det å det så hjälper det å tror man på det så förbättras sjukdomsbilden.
var nån forskare som testade men verkningslösa preparat hos en testgrupp och känd värktablett hos en annan grupp å fick fram lika resultat i båda tom ngt bättre resultat i den grupp som trodde de fick medicin.
vad tror ni stämmer tron på det man använder el är det helt fel??????????????
Undervurder inte placeboeffekten var det en läkare som sa till mig. Om man blir bra av en produkt pga det faktisk fungerar, eller av placebo…vilken roll spelar väl det så länge man mår bra? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Helt klart fungerar placeboeffekten.
Sara