Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1332 ggr
Rita-S
0

Operation i mårn

Ni får tänka på mig i mårn.

Halv 9 skal jag va på dagkirurgisk i Hudiksvall, och ha ett snabbt samtal med en läkare. Sen skall jag inn till operation av livmoderhalsen "asap"

Utskrapning av cellförändringar är det som står på tapetet, inte direkt sådär stort och omfattande, men jag får narkos pga min fibro, cellprov är rakt ut smärtsamt för mig.

Min familj kommer va där föruten min minsta syrra, både mamma och systern kommer med (tror jag, iaf min mamma) samt min mann fölger med för att va med mig.

Smått nervig i magen nu vet jag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
0

Välkommen ut till havet! Jag skall skicka många varma tankar till dig i morgon! Ser dig från mitt sovrumsfönster då nästan!! Tänker på dig! Hoppas allt kommer att gå bra!! Kramar i mängd!!
/Simson

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

va fasiken, Simson, bor du I HUDIKSVALL?!?!?
Och du har inget sagt! :O
Här har vi kunnet dejta varann praktisk talat flera gonger i månaden!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Denna kommentar har tagits bort.
Simson
0

Vet du…jag har var månad gjort lönerna för ett företag i Ljusdal också…Flört

Rita-S
0

Skäms! Och du har inget sagt! Vi kunne ju tagit FIKA! ;D

Vi får träffas nån dag jag inte skal opererast.. :)

Simson
0

Fika!! Jaaa! Gärna! På "Två Gröna Bönor" kan man få kaffe från Söderhamn…lokalanknytning är trevligt…mitt nya favvoställe.

Jag kommer att tänka på dig och hoppas att allt går bra och att någon annan fikar med dig i morgon!!

På fängelset finna ett fik/matställe som har mycket gott kaffebröd och är så billiga att det är en stöld att fika där! Man går in från parkeringen som ligger närmast sjukhuset. Syster är stamgäst där.

Kram och lycka till!!

lightseeker
0

lycka till, gjorde själv samma operation fast då under lokalbedövning för 6 år sedan. Det gick jättebra, jag vart vaken, men personalen var så fina, kände inget alls. Låg och lyssnade på vacker musik. Och helt frisk vart jag, efter 2,5 vecka

Zimba
0

Håller givetvis tummar o tassar för dig. Det kommer att gå bra. En kompis till mig har gjort samma o det gick jättebra.

KRAAAAAAAM

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Lullan1
0

Lycka till Rita! *kram*

anki1
0

Håller tummarna Rita.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mongu
0

Lycka till med din op.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Kavitha
0

Lycka till! Hoppas allt går precis som det ska, håller tummarna för dig.

Zimba
0

Rita: Hur har det gått??? Och hur mår du??

Tänker på dig.

Kram

//Baloo forever

Rita-S
0

Hej folket, tack för alla tankar i dag!

Det gick jättebra, närtill allt i dag va ett evig väntande, förmodligen värre för min mann och mamma enn fö mig. Jag kom fra vid 8, jättegod tid. PRatade med narkosläkaren och vi blev överens om att prova med lokalbedövning först

Vilket vi gjorde, en det blev helt änkelt för ont, länge innan hon kom så långt att lokalbedöva låg jag och nästen sprattlade pga smärtan medan jag blev desinfiserat och tvättat även innvortes.
Så dom sövde mig och jag såg en ansiktsmask och sen slog jag upp ögonen på uppvaknings-salen, underkant av en timme äfter jag gick från dagkirurgiska och bort till operations sadeln.

Mådde som tur va inget dårligt äfter narkosen föruten att jag är jättetrött hela tiden, riktig slö och nu har jag riktig ont med. Jag fick till och med recept på p-piller ;) Margareta, min läkare, gjorde stora ögon, hon fattade inte problemet, jag har gått på p-piller ett helt år utan bekymmer och enligt henne behövde jag inte bekymra mig mycket stort om jag inte fått nåt blodpropp innom första halva året var risken rätt liten. Så jag gick hem med lite mindre livmodertapp, blödningar, icke-fungerande skalle och recept.

Nu skal jag softa med familjen och kommer nog komma på nätet mer i mårn igjen. Hej på er alla!

Zimba
0

Åh va gott o höra att allt gick bra. måste va en stor lättnad nu när det e över.

Ta det lungt gumman.

Kramiz

//Baloo forever

Simson
0

Många varma kramar!! Vad skönt att allt är över och att du mår bra! Kramisar, vännen!

Lullan1
0

#14 skönt att det gick bra Rita!

lisette
0

tufft av dig att prova utan sövning först! =)

Kavitha
0

Skönt att det gick bra Rita och härligt att du är tillbaka.

Simson
0

#18 Precis!! Riktigt tufft gjort!!

Skulle jag aldrig våga längre! Var med om att bedövningen släppte under min operation… iiih

lightseeker
0

vad roligt att höra att du fick gehör när du behövde få bli sövd.

Pigg vart jag snabbt efteråt, när jag skrev att jag vart helt frisk efter 2,5 vecka, så kunde det nog missförstås som om jag mådde dåligt såpass länge, så var inte fallet.

Som enda symtom på mina cellförändringar, så hade jag en onormal trötthet, i 1 års tid. Det var den som var borta när jag vaknade en morgon, efter 2,5 vecka.

Du skall se att du hämtar dig mycket snabbare, Rita.

Hopi
0

Oj då.. Men vad sköööönt att det gick bra iaf!!!

Zimba
0

Hur mår du Rita????

//Baloo forever

Rita-S
0

Smärterna i magen är snart helt borta, så det går framöver :D

TantAlma
0

Det gör så himla ont när livmodern drar ihop sig efteråt minns jag.

Jag gjorde det här för flera år sen, och som tur har det inte kommit tillbaka. Skrattande