ont i ryggen...
vet inte vart jag ska skriva detta eller vad jag ska göra..detta har hållt på nu i ca 2-3 veckor.det sitter vid svanken.på båda sidor av ryggraden.har igår och idag börjat klättra högre upp…ringde sjukhuset igår och hon sa att jag kunde sjukskriva mig asjälv i 7 dagar och äta 2 alvedon och 1 ipren per gång för att få bort smärtan.ringa till sjukgymnasten eller kiropraktor.men vad kostar inte det.hon tyckte inte inte ens läkaren skulle undersöka för dom kan inte göra nått åt det sa hon…..vad ska jag göra.fortsätta att arbeta och slita tills jag inte orkar mer eller??kunde nästan inte ens åka bil igår.smärtan började efter 15 minuter.även när jag sitter,står och böjjer mig..i söndags strålade det även ner i höger ben ibland.vad kan detta vara?
var tvungen att skriva av mig.
det där är faktisk så som min fibro började, med smärter i svanken, klätrade upp och även ned.. Sjukskriv dig dessa 7 dagar du har, du måste oavsett tala med läkare om utvidat sjukskrivning. Men tycker du skulle ta reda på om det är en inflamation, en temporär muskelskada eller hur det är i alla fall
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har många år av smärta i svanken och bäckenet.
Kiropraktorer är ett måste för mej och sjukgymnastik/massage. Annars får jag inte något att fungera. Läkarna slår ifrån sig för dom kan inget om "våra ryggproblem" utan skickar till bra kriopraktorer. Jag har turen att ha en jättebra kvinnlig kiropraktor som kan detta med Fibro och våra muskler. Hon knäcker aldrig för det får man aldrig göra med oss säger hon. Utan hon mobiliserar med hjälp av ultraljud, vibrationsplattor,massage och stretchning.
men jag är ju bara vikarie så egentligen så behöver jag inte ta nåt jobb på 7 dagar..
_Du kan kanske börja gå till en kiropraktiker, det kan hjälpa i de flesta fallen.Det låter som ischiasnerven som ligger i kläm..
_

Du har alltså inget fast jobb utan står på inringning? Stämplar du så det har betydelse för A-kassan?
Tycker ändå att du ska sjukskriva dig i 7 dagar o sen ta kontakt igen med VC om mer sjukskrivning. Sen om du kan gå till en sjukgymnast som är ansluten till FK så är kostnaden i alla fall här, 80 kr/gång o det räknas med i högkostnadskortet så efter 900 kr så har du frikort. Det kanske du redan har.
Börja så för ofta så vill ju läkarna inte skriva sjukskrivning förrän man varit hemma de dagar man får alltså 7 dagar.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
nej jag stämplar inte..

men börja med o sjukskriva dig själv o sen gå vidare. Det är nog lättare om du varit hemma dessa 7 dagar o få läkaren o sjukskriva dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
nu har värken börjat försvinna :)kan ju alltid hoppas att den inte kommer tillbaka.men jag ska prata med sjukgymnasten när jag ska dit.men får väl se om det kommer tillbaka imorn för då ska jag jobba.
smärtan har inte gått över helt.den börjar komma tillbaka igen.direkt jag gör nått tungt så kommer den och det sitter i väldigt länge.var ute och gick ca 5 km idag.så nu har jag så ont i ryggen……ska gå och lägga mig en stund så kanske det blir bättre för stunden.väntar på att sjukgymnasten ska höra av sig så att jag kan prata med dom….