Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 772 ggr
Zimba
0

En smula tidigt!

Jag o en kompis var o shoppade för 1½ månad sen, vad hittar vi då i en affär, jo JULKLAPPSPAPPER, har oxå redan sett tomtar, adventljusstakar etc.

Tycker det blir tidigare o tidigare för varje år, suck

Det tar bort allt det mysiga, när man gått o sett på allt detta under såååå lång tid.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Kavitha
0

Håller definitivt med dig. Själv har jag sett reklam för julbord i tidningarna redan i Juli. Helt sjukt!

Zimba
0

Jag har hört reklam om julbord på radion, var säker på att jag hört fel, men ickeFundersam

//Baloo forever

dreamiz
0

Alldeles för tidigt ju! Jag vill helst inte se sånt där förrän till 1a advent…

Kavitha
0

Håller helt med dig dreamiz! Att dom börjar såhär tidigt med reklam för julen som dom gör nu för tiden förstör bara stämningen.

Rita-S
0

inte för mig, även om jag håller med att september är i tidligaste laget för julklappspapper o dyl

Men jag brukar börja på denna tid med planering av julklappar (innsparing av pängar till lite dyrare presenter, innköp av materiale till presenter som tar lång tid att gjöra, planering av väm som skal få vad) på denna tiden själv faktisk, för jag hatar julklapps-stresset, när december kommer är jag oftast klar redan, och kan mysa hela desember med småbakst och gjöra juldekorationer o dyl :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Ikea i göteborg hade nästan hela julen framplockad i torsdags.

Sara

Zimba
0

sara: Det kan inte vara sant. dom förstör ju allt mysigt, buuuuu

//Baloo forever

madde91
0

håller helt med er, de kan gärna vänta lite mer innan julkulorna plockas fram!

Linda72
0

1a advent känns helt okej för mig. Men det blir tidigare och tidigare för varje år  tyvärr.

abbis
0

Jag förstår er frustration…Men eftersom jag har butik så har jag en annan infallsvinkel på detta "problem" .Det är så att man måste börja sälja vissa saker som adventsstjärnor o dylikt minst 4-6 veckor innan advent .Varför man måste plocka fram det tidigt är för att folk är lite tröga.Dom ska fundera ,jämföra,och kolla över vad dom behöver .Ska man hinna visa att man har dessa varor så bör man plocka fram det så tidigt .Man kan inte ställa fram detta till advent för då har alla köpt det man behöver.Jag kör dock inte fram tomtarna före 15 november..

När det gäller julbord så skall detta planeras och bokas .Speciellt om det är stora företag man riktar sig till .Då bör man veta vem man skall boka hos med ganska lång framförhållning…

Sen kan jag tycka IKEA är väl tidiga med glitter och kulor…dom kan vänta lite.För granen klär man dagen före julafton…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/