Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter-historia
Läst 1381 ggr
Kavitha
0

Kom ihåg lista!

Tänkte dela med mig av en berättelse som handlar om mig själv som ni alla kanske känner igen er i lite och som jag hoppas ger er ett gott skratt.

Det var när jag skulle till min smärtläkare för andra eller tredje gången. Jag hade skrivit en lista med en massa punkter med olika saker som jag skulle fråga och ta upp med honom. En kom-ihåg-lista med andra ord. Hade bara gjort en kladd och skulle skriva rent den. Alla punkter handlade om saker som har med Fibron att göra och det var endel symptom och annat som jag ville få klart för mig ifall det har med sjukdomen att göra eller inte.

Så jag börjar på et nytt blad och staplar upp alla punkter igen förutom den sista som jag bara inte kan lyckas komma ihåg vad det var. Och jag tänkte och tänkte utan att kunna komma på vad den sista punkten var. Så jag letade fram kladden jag skrivit tidigare och kollade var sista punkten var för något.

Då ser jag att den sista punkten jag hade skrivit upp att jag skulle fråga läkaren om…..var: DÅLIGT NÄRMINNE!

HOPPAS NI FÅTT ER ETT GOTT SKRATT. SkrattandeSkrattandeSkrattande

SJÄLV SATT JAG OCH SKRATTADE HÖGT NÄR JAG HADE LÄST VAD SISTA PUNKTEN VAR PÅ MITT EGET KLADDPAPPER.

BRUKAR NUMERA ALLTID HA MINNE SOM EN GULDFISK OCH JA, DET HAR MED FIBRON ATT GÖRA FICK JAG VETA SEN AV LÄKAREN.

Simson
0

Fniss!! Känner igen mig massor!! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lightseeker
0

jo, jomensan, dåligt närminne som sagt.

Rita-S
0

;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Kavitha
0

Funderar att döpa om mig till Doris istället som den där blåa fisken i "Hitta Nemo" heter som har så enormt dåligt minne…..hahahahaha.

dreamiz
0

Jag känner verkligen igen mig!! Räcka ut tungan

Misimurf
0

Ha ha sådär glömsk kan jag oxå va

anki1
0

skrattar igenkännande. Jag brukar säga att jag är ett ämne till att bli professor. Och att det är ett under at jag inte glömt kvar mig själv nånstans.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Kavitha
0

Hahaha, ja jag håller med er allihopa om vad ni säger. Mitt nyaste uttryck när jag glömmer något är: Ja mitt minne är som vanligt…..icke-existerande. *skrattar för mig själv, åt mig själv*Skrattande

Zimba
0

ASG. Minne vad e det??? Känner igen mig.

Dricker pulver kaffe o härromdagen när jag skulle göra en ny mugg, häller i vatten o lägger i socker, sen ställer jag in den i kylen…… Kom strax på att där blir det inte varmt, suck Fundersam

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Kavitha
0

9- Hahahaahaha. Jag kan också göra sådana där tokiga saker. För bara någon dag sen så skulle jag göra en kopp choklad till mig själv.

Hällde upp mjölken och så i med chokladen i koppen. Så långt var allt bra.

Men när jag skulle ställa tillbaka sakerna så var jag först påväg att ställa in chokladen i kylen, mjölken i skafferiet och ställa tillbaka koppen med chokladdrycken i kökskåpet där alla koppar står istället för i micron för att värma den.

Men jag rättade mig ju i samma stund som jag öppnade dörrar och skåpsluckor för att ställa in sakerna på från början fel ställe, men ändå.

Zimba
0

Haha, ja vad knas det kan bli. 

Ja detta taskiga minne kan iallafall ge oss ett gott skratt.

Inget ont som inte har nåt gott med sig Glad

//Baloo forever

Kavitha
0

11- Håller helt med. Och när något går galet så har vi ju alltid en sjukdom att skylla på också…..hahahaaha.

anki1
0

Är det fler än jag som går till affären 3 gånger för att köpa mjölk och kommer hem med allt annat än just mjölken? jag ska bara ha det åxå och så måste jag ju ha bröd mjölken tar jag på väg till kassan lite ditt och datt men ingen mjölk och så går man till kassan. Hemkommen upptäcker jag att jag glömt mjölken igen, iväg på nytt till affären och så börjar det om.

Kavitha
0

Det där känner jag igen! Har gjort samma sak men då var det smör jag skulle ha och kom hem med allt utom smör, så när jag sen skulle bre mina mackor som jag inte kunnat göra från början för att smöret var slut, så upptäcker jag att jag fortfarande inte kan göra det eftersom jag köpte allt utom det jag faktiskt gick till affären för att köpa.

pottsorken
0

jag har också katastrofalt närminne! min sambo mobbar mig för det hela tiden. (både positivt och negativt sätt)

Zimba
0

Jag har skrivit detta förrut men tar det en gång till. Jag har tappat bort min bil. det tog några timmar för att hitta den. Tror jag skrivit detta i tråden "Grodor".

//Baloo forever

Kavitha
0

15- Jag blir också mobbad av min sambo för det då och då, men på ett humoristiskt sätt. Ibland får man väl skit för det också om det var något viktigt man glömt såklart.

16- Ja det där med bilen läste jag. Det var lite roligt måste jag säga. Jag skulle säkert kunna göra likadant.

Sara
0

Ja, det är verkligen sanslöst hur dåligt minne man kan ha och hur tankspridd man är.

Jag har gjort massor med idiotsaker, ex. Smöret i skåpet och brödet i kylen. En gång la jag ner smöret i väskan och filofaxen i kylskåpet.

Jag brukar ge mina illrar en gotta var på morgonen när jag tar mina piller. Flera gånger har jag hållt på att stoppa illergottorna i munnen!

Å sen alla gånger man går för att hämta eller göra nått och helt glömt av vad.

Sara

dreamiz
0

Ja, det där med att glömma nåt man är på väg att göra eller hämta, det händer ju hela tiden…
O glömma ord. Helt vanliga ord man använder hur ofta som helst är bara borta o jag kan inte komma på det hur jag än funderar…
Numera skriver jag upp allt i kalendern så jag vet vad jag ska göra. Det jag ska handla skriver jag på en lapp som alltid ligger i plånboken.
Men visst är det bra att kunna skylla på en sjukdom o inte bara att man börjar bli gammal o senil. *fniss*

anki1
0

För att inte tala om alla saker som man förlagt.

dreamiz
0

#20 Värst är att förlägga glasögonen för utan dom ser jag så himla dåligt att jag inte ser var de ligger… Förvånad

Kavitha
0

dreamiz- Hahaahahaha, det är precis samma sak för mig med mina glasögon. Man skulle behöva glasögonen för att hitta dom. Kanske man borde skaffa ett par till.

Linda72
0

Jag brukar förbereda tvättmaskinen med pulver och sköljmedel och sedan lägger jag in kläderna när det ska tvättas, men den här gånger la jag in all smutsig  tvätt i torktumlaren och satte på Förvånad.Efter att tag tyckte jag att det var konstigt att den inte hade centrifugerat ( Brukar dunka) Till min förvåning var tvättmasinen tom men den smutsiga tvätten var varm och slät.

anki1
0

23, Skrattar.