Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: övrigt-smÀrta
LĂ€st 1803 ggr
[Mia-45]
0

Kramper i benen

Blir galen snart. đŸ˜•

Har sĂ„nna otĂ€cka kramper i musklerna i benen. KĂ€nns mest nĂ€r jag sitter eller ligger. 
IgĂ„r kĂ€ndes det som om nĂ„gon stod och hackade mej i lĂ„ret med en kniv. Aldrig kĂ€nt sĂ„ innan. 
Och nÀr man ska sova sÄ knyter det sej i fötter och vader. Och Àven ovanpÄ lÄret..
Jag dricker tillrĂ€ckligt sĂ„ det kan inte vara det. 
Men usch vad jobbigt det Àr.

Cristine
0

Sweppes Tonic har kinin som stillar kramper

Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför stĂ„r mina fötter pĂ„ jorden nĂ€r resten av min kropp Ă€r ute i rymden.

[Mia-45]
0

Tack Cristine.
Men vad Ă€r  Sweppes Tonic?

[Mia-45]
0

Ahaa
du menar "lĂ€sken"? Ska testa. Tack.👍

Gronstedt
2

Prova magnesium.

Cristine
0

[Mia-45]
0

#4 Har provat
ingen förbĂ€ttring. đŸ˜•

Cristine
0

Dricker du ett glas om dagen minst?

Försök annars med Boswellia serrata och curcumin.

Boswellian har varit för mej en mirakelmedicin dÄ den tog bort all vÀrk..min granne hade kramp i benen och fick en burk, och med 2 till blev hon av med sin kramp för alltid

Moringa Àr ocksÄ ett medel som hjÀlpt.

Om du trycker pÄ adressen under mitt namn kan du lÀsa om dem i HÀlsotrÀd och annat

Natasha68
0

Jag har samma kramper, som du beskriver
men jag Ă€r ny ,med min fibro
 Vet inte sĂ„ mkt..tyvĂ€rr. jag dricker bara kaffe o tee
Jag vet att man mĂ„ste dricka..men jag gör det inte((

Hoppas att du mÄr bÀttre!

[Mia-45]
0

#8 Jo jag Ă€r med relativt ny i fibro. 
Har fortsatt kramper i benen och upp i skinkan.

Vixxen
0

Har du testat Magnesium?

[Mia-45]
0

#10 Japp.

Natasha68
0

Mia! varje kvĂ€ll nĂ€r jag lĂ€gger mig för att lĂ€sa.. har jag kramper i lĂ„r, vad, smĂ„ ryckningar hĂ€r o dĂ€r
ibland domnar benen ..ibland brinner fötter..Det Ă€r jĂ€kligt svĂ„rt att lĂ€ra sig att leva med en sjukdom, som ej farlig..som inte syns..men som ger massa symtom.. jag tar 1 dag i taget..syr varma kuddar med ris..nĂ€r jag har för mkt smĂ€rta hjĂ€lper dem till mig. Jag Ă€r frĂ„n Ryssland.. dĂ€r kĂ€nner folk överhuvudtaget inget om fibro..((( Bor i Sverige i 20 Ă„r.. Synd att  i UmeĂ„ dĂ€r jag bor finns inte föreningen för oss med fibro
Men bra att jag kan #komma# hit och ha kontakt med alla er..!!!sĂ„ kĂ€nner jag mig inte sĂ„ ensam!

JohannaN
1

jag hade samma problem men började med b-vitaminkomplex och magnesium och det har minskat avsevĂ€rt verkligen đŸ™‚ nĂ„got som inte mĂ„nga tĂ€nker pĂ„ Ă€r att tar man magnesium sĂ„ mĂ„ste man Ă€ven se till att man fĂ„r i sig av kalk och d-vitaminer samt vitamin D3 nĂ€r man Ă€r ute, dĂ„ alla dessa samarbetar i kroppen, brist pĂ„ ett enda av dessa kan göra att dom andra inte jobbar lika effektivt🙂

Jag tar ocksĂ„ extra mineraler dĂ„ och dĂ„đŸ™‚ NĂ„gra saker som ocksĂ„ Ă€r bra att veta vad gĂ€ller mineraler Ă€r att en del mineraler fungerar som antioxidanter i vĂ„ra kroppar, mineraler Ă€r ingenting som vĂ„ra kroppar kan tillverka sjĂ€lva utan mĂ„ste tillföras via kosten samt att stress kan rubba mineralbalansen hos hos. Brist pĂ„ ett enda mineral kan ha negativ inverkan pĂ„ en hel kedja av reaktioner i vĂ„ra kroppar🙂 sĂ„ dĂ€rför tar jag mineraler nĂ„gon gĂ„ng i veckan, och om vi tĂ€nker pĂ„ det sĂ„ Ă€r ju vi som har fibro vĂ€ldigt stresskĂ€nsliga vilket innebĂ€r att mineraler gĂ„r snabbare ut ur vĂ„ra kroppar🙂
Vi fĂ„r i oss mineraler genom kosten och i de odlade grödor vi köper och Ă€ter men mineralerna har dessvĂ€rre ofta minskat i grödor vilket beror pĂ„ en allt för kraftig utarmning av odlingsjorden vilket gör att vi mĂ„ste hjĂ€lpa vĂ„ras kroppar att fĂ„ i oss det pĂ„ annan vĂ€g. DĂ€rför tar jag mineraler regelbundet🙂

Funktioner som mineralerna har Àr att dom
- Bidrar till uppbyggnaden och bevarandet av ett starkt skelett och friska och fina naglar och tÀnder.

- Bidrar till att bygga upp starka och friska muskler och nerver.

- Stöder energigivande reaktioner i kroppen.

- Samverkar med vitaminer, hormoner och andra Àmnen för att reglera ÀmnesomsÀttningen.

- Aktiverar antioxidanter

- Är viktiga för att upprĂ€tthĂ„lla vĂ€tske- saltbalansen.

tamfĂ„glar Ă€r inte bara fĂ„glar i bur, dom Ă€r sĂ„ mycket mer^^ Är sajtvĂ€rd pĂ„ http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .