Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 5685 ggr
irma
4

sluta med tryptizol

Hej svejs,, brukar inte hålla till här,,, kanske skulle börja med det..Cool

tänkte fråga,, ni som haft tryptizol och slutat.. trappade ni ner? och hur trappade ni ner?

jag skulle vilja testa att vara utan den för att se hur det fungerar då,, har tagit den i jätte många år nu,, har 25 mg och tar två till natten,,,
Eller måste jag kontakta läkare för att sluta med den?

Skrattande

Simson
0

Jag skulle nog kontakta läkare om jag skulle sluta…för att prata om vad som händer i kroppen och vad jag kan förvänta mig vid ett avslut av användandet…

Lycka till i alla fall!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anki1
0

Jag har haft tryptizol för sådär 10 år sedan,jag slutade med dom för att jag bytte sort. bytt sort har jag gjort flera gånger. den sista slutade ag med i vintras, för jag trivdes inte riktigt med dom. jag slutade rätt så tvärt om jag minns rätt. Var utan hela våren och började sedan med något som var för parkinsonpatienter, en medicin som jag trivs rätt så bra med. Sedan jag kommit förbi den första jobbbiga början.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mettan
2

Det verksamma ämnet i Tryptizol är Amitriptylin. Detta ämne ingår i Saroten och Tryptizol.

Du måste diskutera nertrappningen med läkaren, eftersom du måste vara MINST en månad, helst mer på varje nivaå. Du delar tabletten i 4, helst 5 delar och lägger dej på den nivån i ungefär 1½ månad. Du gör likadant på varje nivå så händer det inte en masssa konstiga saker i kroppen.

Egentligen ska man göra på detta viset med varje medicin man har tagit en tid, annars får man lätt abstinensbesvär och det är helt onödigt.

Jag ska skanna in upplysningarna om Tryptizol från Läkemedelsguiden, så återkommer jag med det som bifogad fil.

Mettan
1

FlörtHär kommer filen m Tryptizzol och Saroten med det verksamma ämnet Amitriptylin.

Sidan är skannad från Läkemedelsguiden, som kom 1993 och kompletterar Patient-Fass på ett suveränt sätt.

Det är bara att kolla på Fass eller bipacksedeln, vilket som är det verksamma ämnet i ett läkemedel. Sedan slår man upp det i Läkemedelsguiden.

Men det finns "bara" lite över 200 sådana förteckningar. Det har lovats att det ska komma en ny nu i höst, så jag väntar verkligen på den. Det är nog ingen som kan ana vilken nytta jag har haft av den. Dessutom är språket betydligt lättare att förstå än i Fass.

Så jag rekommenderar den verkligen när den kommer. Den jag har nu kostade 195:-- och jag tror inte den nya blir så mycket dyrare.

rJag håller på att spara file i en "bank", som sedan ska finnas på nätet, så att vem som helst ska kunna ladda hem informationen.

Innan det blir så, kan ni höra av er till mej på mettan@comhem.se, så kan jag leta upp informationen, om den finns med. Bara jag får veta det verksamma ämnet, så ordnar det sig.

irma
1

åh tack för infon… intressant.. ska nog försöka sluta med den och se hur vardagen fungerar då…. ska kontakta läkaren i såna fall och få ordinationen hur man trappar ner…

Cool