Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter: hÀlsavÀlvaro
LĂ€st 911 ggr
[Mia-45]
0

För mycket!

Nu har det vart mycket ett tag.😓 Papper som ska fixas, möbler som ska köpas och hĂ€mtas, bilen som ska fixas och en massa annat. 

KĂ€nner att jag börjar bli trött och sliten.😮 Man orkar inte sĂ„ mycket som man gjorde innan. 

Och denna tröttheten Àr inte frisk. Den kÀnns onormal.
Jag vet att jag borde varva ner men nÀr det Àr mycket kan jag inte stoppa i tid.

Hur gör ni? đŸ€”
Hur gör ni nĂ€r ni blir sĂ„ trötta? För sova bort det hjĂ€lper oftast inte
.😮

[Sabina]
0

Jag försöker vila en stund mellan varje sak jag ska göra, för som sagt, det gÄr inte att sova bort tröttheten utan vila fungerar bÀttre, för mig i alla fall.
Det Ă€r dock inte lĂ€tt, jag har haft denna smĂ€rtproblematik i tre Ă„r nu och försöker fortfarande, nĂ„gonstans hitta mig sjĂ€lv, dĂ„ jag i 40 Ă„r varit nĂ„gon annan (och en mycket aktiv person) . 
Än har jag inte hittat mig sjĂ€lv i mitt "nya" liv dock

Zadeira
0

Jag försöker vara förutseende. Om jag vet att det Àr mycket saker som mÄste fixas nÀsta vecka sÄ planerar jag in antingen en sak varje dag eller ser till att planera in aktiv vila mellan det som mÄste göras.

Ibland kan man inte skjuta pÄ saker och tvingas göra mer Àn man borde och dÄ ser jag till att ha en dag eller tvÄ ledig utan en massa mÄsten.

Funkar det inte att sova bort tröttheten sĂ„ kan aktiv vila vara bra. Ibland gör jag mycket stretch-övningar och meditationsövningar för att kunna slappna av. DĂ„ hjĂ€lper ofta sömnen bĂ€ttre ocksĂ„ eftersom jag redan slappnat av ordentligt innan sömnen.