Dagens bubbel!
Tänkte vi kanske ville ha en bubbeltråd för små dagliga kommentarer om väder, vind, sopkassen som rämnade, den tappade kaffemuggen och annat man kanske vill bubbla om utan att nödvändigvis göra egen tråd :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hej Alla ! Är inne i ett skov, har fibromyalgi och Ra. Händer och handleder är kass just nu så det är svårt att göra någonting alls. Blir mest att sitta och slösurfa på datorn. Gärna med en kaffekopp dp och då, blir långa, smärtsamma dagar. Ni förstår nog redan vart jag vill komma…Tappade kaffekoppen rakt ned på tangentbordet på min fina bärbara dator, händerna höll inte…
Gud, så ledsen jag blev. Inte mera skit, jag orkar inte. Min underbare 21-årige son var lyckligtvis hemma, han kastade sig över datorn, skruvade isär den i smådelar, tvättade med rödsprit, torkade några delar i ugnen i 60 grader. Tangentbordet gick inte att rädda och hårddisken fick han byta ut mot ett äldre, som han kasserat.Gick att använda mus, sedan skickade han efter ett nytt tangentbord som passade. Gullunge !
men usch, vilken otur man har! Jag kanske skulle tipsa att dra plast över tangenbordet på laptoppen? Jag brukar köra på gladplast över tangentbordet själv, bara för att minska risken att den går sönder om jag skulle råka spilla..
Ingen dum ide, kanske får bli det i forsättningen -!
#1 Stackare, inte kul med varken skov eller utspillt kaffe. 😕Skönt med en duktig son! ❤️
Jag lyckades baka i går kväll. Receptet jag hittade på muffins var inte särskillt tungt, svårt eller tidkrävande. Skönt! <3