Tempur-kudde
Är det någon av er som har tempurkudde?
Jag köpte en igår och har sovit en natt på den. Jag vaknar alltid på morgonen och känner att nacken skulle behöva stagas upp med en pinne typ. Så nu tänker jag att detta kanske hjälper till att få bort detta.
Fick höra att det kunde ta några dagar innan man vant sig vid att sova på den. Vaknade i morse helt stel och skum i nacken och tänkte att nej, det här var verkligen inte bra. Men allt eftersom jag vaknade så har det gått över. Jag känner knappt av nacken! Nu var jag på massage igår så det är svårt att säga vilket som är vilket. Men vilken lättnad att inte ha ont! Det blir så påtagligt när värk man haft länge plötsligt lättar.
(jag har inte fibro men ledvärk).
Vi har en som vi aldrig använder. Vi får ont i nacken av den.
l'm back
Vad spännande att följa och se om det blir bättre i din nacke av tempurkudden.
Jag har blivit rekommenderad att använda en sådan då det misstänks att jag har diskbråck i nacken.
Men jag har inte fått gjort det än… 😇
Har precis köpt en kudde, inte tempur utan något annat märke. Tyvärr får jag ont av den så jag väljer hellre min vanliga kudde. Samma med madrassen jag köpte men det kanske tar ett tag innan jag vänjer mig.
Jag har inte en tempur-kudde, men en kudde med anatomisk format memoryfoam :) Jag vill inte ha nån vanlig kudde igen kan jag ju säga!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Har tempurkudde och supernöjd med den😃
Har haft en tempur kudde, men tyckte den var för hög i nacken, blev aldrig vän med den. Det kanske finns olika storlekar? Men så köpte jag en liknande memoryfoam på jysk och den älskar jag, använder den alltid.
#6 Har precis det problemet. Kudden känns för hög för nacken. Skulle kanske varit bättre med en kudde från jysk.
#6 Japp det fanns small, medium och large. Hon rekommenderade medium till mig.