Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1706 ggr
Sara_P
0

Fibromassage

I måndags var jag och provade på fibromassage. Det var så skönt, som smekningar typ, inget knådande alls. 
Känner någon skillnad i kroppen, kan inte riktigt säga vad det är. Min värk har inte minskat, men det är väl ovanligt att den gör det efter bara en gång. 
Nu har jag bestämt mig för att prova att gå hela behandlingen som massören erbjuder på 20 gånger. Dyrt, men fungerar det så hoppas jag att det är värt det. Och blir det inte bättre med värken, så har jag i alla fall fått 20 sköna massagetillfällen. 

Är det någon som provat att gå en behandling med fibromassage?

[JeanetteK]
0

Nej det har jag inte testat. Visste inte ens att det fanns. Roligt att höra att det kändes bra. ❤️

silverströssel
0

Är det detsamma som taktil 💆 massage? Isåfall har jag fått det provat på händer och fötter. Man blir väldigt lugn av denna massage, för kroppen utsöndrar ett " må bra" hormon som heter oxytocin. Har själv gått en utbildning i denna beröringsmassage då jag använde den i mitt jobb med personer med demenssjukdom. Vid oro funkade den varje gång👍 vid smärta vet jag inte. Önskar att jag hade kunnat prova på mig själv.

[JeanetteK]
0

#2 Jag har också testat taktil massage. Jätteskönt. 

Jag ska testa detta om ett par veckor. Någon som testat? Jag pratade med hon som gör det igår och hon sa att det var inte alltför behagligt men att det verkligen hjälper. Känner mig lite nervös men redo att testa.

Bly
0

Fibromassage är skönt för stunden men gör ingen nytta.

therese84
0

Har inte testat fibromassage, utan bara gått på klassisk massage för mina problem med nacke och skuldror. Men beröring är ju lugnande så det ju postivt. #3 Låter som något jag skulle vilja testa, skulle behöva få igång cirkulationen. Låter dock inte roligt att det kan vara smärtsamt. Men är det bra i längden så är det ju klart värt det.

N1an1
0

Jag har försökt hitta någon som gör det, utan resultat…   Någon av er som har hittat det  som bor i Stockholmstrakten?

Zadeira
0

Jag har inte provat just fibro-massage. Har funderat på det men är osäker på om det är något för mig. Provade nämligen taktil massage och även om det var en stunds skön avkoppling så var det inget som kändes alls efteråt, varken positivt eller negativt. Vad jag förstått så ska fibro-massage vara mjukare och mer avslappnande, och jag kan få samma sköna avslappning gratis hemma ;)

Däremot så tycker jag om vanlig knåd-massage. Det är ett helvete och pina under tiden, och även om jag efteråt är öm och mörbultad så är det mycket mer långverkande på mina stela, hårda muskler.

Sara_P
0

#2 Det är inte riktigt samma sak som taktil massage, även om det är något liknande.

#4 Har du gått enstaka gånger eller en hel behandling?

#6 Jag googlade på fibromassage och min stad och då hittade jag två massörer och då bor jag på ett litet ställe.