Fibron gillar inte en god nattssömn.
För några månader sedan föreslog min läkare att jag skulle ta mina Nitrazepam varje kväll, istället för någon gång ibland, som jag tidigare har gjort. Jag har inte tyckt att de har gjort någon nytta, eftersom jag har vaknat var och varannan timme ändå. Han sa också att N inte är en sömntablett, utan mera en lugnande tablett som man ska ta regelbundet. (jag har mycket inre stress och ångest ibland) Jag har gjort som han sa, och vaknar oftast bara en gång per natt nu. Skönt för sömnen, men inte för värken! Fy sjutton vad ont jag har på mornarna, stel som en järnstång. Ja, hur man än gör så har man ändan där bak.😉 Vet inte vad jag ville med detta inlägg, men kom på att jag inte har skrivit här på länge, eftersom jag har varit fullt upptagen med ångest inför min operation av en cancerknuta i ögat.
Kramar.
Det blev ett s för mycket i rubriken, ser jag. Sorry.
Goa du, när är din operation? Förstår att det är jobbigt inför den. ❤️🤗
Jag äter Saroten till natten just för att få sova och inte bli så stel. Kan det vara något för dig?
Men skämta inte.. jag behöver ju sömnen, men när jag för sällsynhetens skuld får sova en full natt mår jag piss och apa i kroppen av att jag har legat så lång tid i taget >.< man kan bli mörkrädd av mindre?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ja är det inte det ena så är det det andra, med denna sjukdom. (eller fibro kanske inte är en sjukdom?)
Äter Seroquel till natten, dels mot ångest, men också för att få sova, eftersom dom knockar mig. Men som sagt, sover man gott, ja då får man mera värk. 😕