Erfarenhet av Back on Track?
Back on Track (http://www.backontrack.com/se/) används ju ganska flitigt till hästar och hundar och verkar ha väldigt positiv effekt. Det finns ju även många produkter numera till människor.
Har ni med fibro någon erfarenhet av Back on Tracks produkter? Vilka produkter har ni provat? Vad tycker ni? Är de prisvärda? Är det värt att prova dessa produkter?
Jag funderar mest på handskarna mot mina "prinskorvshänder" som jag brukar kalla dem på höst/vinter när de är som värst, gärna också långkalsongerna eftersom jag får så ont i benen av kylan i stallet på vintern.
Min mamma som har problem med kalla fingrar under vintern har köpt handskarna och är mycket nöjd med dom.
#1, vad bra! Det är just handskarna jag funderar mest över just nu.
Jag använder halsen till BoT och den gör underverker för min nacke och alla spänningar där!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Puttar till tråden lite o höra om fler använder något back on track? Min man har börjat med nackskyddet och det har verkligen hjälpt honom, dagligen smärta i nacken gjorde att han fick huvudvärk. Men sen 11 dagar tillbaka har han bara haft känningar ett par gånger. Vi har beställt kudde och ska köpa även fusk-polon.
Jag har vantarna på natten. Funkar bra tycker jag. Sen har jag handledsskydden och det är framför allt väldigt varmt och skönt.
har oxå läst en massa bra om Back on track men om man då som mig letar mer info kollar deras hemsida och hittar den här sidan Användningsråd
så backar jag direkt och tänker nej orka liksom att sätta upp nåt slags schema risken att få mer smärta tillvänjningsproblematik m.m
jag nöjer mig med vanliga enkla ortoser då som oxå ger värme stöd o lindring o som jag kan använda när helst jag behöver utan tänka på en massa olika saker
#6 Fast det är så himla individuellt. Jag började sova med handskarna direkt när jag fick dem och då hade jag ju dem runt 8 timmar på redan vid första användningen och märkte inte att någon tillvänjning behövdes. Jag kände bara hur bra mina händer mådde till skillnad mot en vanlig natt.
Fast å andra sidan är jag väldigt okänslig när det gäller nya saker. Fick med mitt kedjetäcke rådet att börja med en halvtimme om dagen, men redan första natten sov jag med det hela natten genom. Jag är likadan med mediciner, kan hoppa på hög dos på det mesta utan att märka några biverkningar.
jag bara började använda mitt backontrack utan problem. Drog fulldag med halsen en dag, sov sen en natt med den. Minskat värk direkt!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
6. Min man börja med 4 h per dag dom första 3 dagarna sen fullt ut, sån skillnad. Så jag tycker inte det var så bökigt
#6 Jag har använt handledsskydden många timmar och sover som sagt med vantarna och har gjort det från dag ett. Utan problem. 🙂