Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1887 ggr
[Sabina]
2015-02-01 22:26
1

Smärtutredning

Jag har kronisk smärta och kronisk nervsmärta sedan flera år tillbaka och äter (naturligtvis) smärtstillande tabletter varje dag för att stå ut med var dag.
Jag frågade ortopeden på mitt sjukhus om jag kunde få bli utredd på smärtklinik då jag med tiden måste höja doserna på smärtisarna för att de ska hjälpa och så jag bara kan stå ut varje dag. Men han vägrade skriva remiss dit med motiveringen att jag först måste göra en sista operation för att sedan få "rätt" att bli utredd.
Jag tycker det verkar väldigt konstigt då jag är ordentligt utredd av ortoped och det redan är konstaterat vad jag lider av.
Nu har jag fått mer ont då den smärtstillande dosen måste höjas igen (de måste höjas ca varje 8:e månad). Jag har även fått tid till operation men undrar ändå om någon av er vet någon bra smärtklinik eller läkare runt Göteborgsregionen som jag kan söka till.
VC verkar inte vilja ta tag i min smärtproblematik utan hänvisar till ortopeden (som alltså inte vill remittera osv)

Nettan4
2015-02-02 18:16
1

Nu är detta inte i Göteborg men MMR på Mössebergs Kurort är en rehabilitering som ger tips/råd att klara av sin smärta i vardagen med olika saker man får testa/lära sig, dock tror jag att du behöver remiss från Våc läkare.

[Sabina]
2015-02-05 18:57
0

Tack för svar, MMR liknar nog verksamheten på Göteborgs smärtklinik.