Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1122 ggr
l8__
1

Mysko sjuk!

Har i flera år haft värk som vandrat runt i kroppen. Blodprover har tagits (mängder), undersökningar mm. Jag är frisk! jaha…varför har man ont då?

Är väldigt trött och sover middag och lägger mig tidigt och är trött när jag vaknar. Inte alls likt mig. För två månader sedan svullnade ena armen upp fick ännu mer värk i knän, armbågar, tår knän, vader, rygg, nacke, fingrarna. Det känns som om det vore träningsvärk som molar hela tiden. Stel på morgonen, glömmer saker som namn och platser. Var hos läkaren, gjorde ultraljud på armen. Ingenting. Är fortfarande frisk! Jaha igen….Vad gör man nu då? Ska jag gå omkring med detta? Är det "bara" stress?

Någon som känner igen sig och hur gjorde ni för att antingen bli fria från värken eller fått någon diagnos?

Armen är fortfarande svullen och även ett knä var svullet igår.

Myrra
2

Fästing? Borrelia…

l8__
0

Nej fästing eller borrelia tror jag inte på. Eftersom jag gjort tester flera gånger.

Myrra
0

Har du tagit det där provet i ryggen då? Ryggmärgsprov eller vad det heter.

För Borrelia syns inte alltid i blodproven.

Trollan92
0

Går du bara till vårdcentralen? Be dom skicka dig vidare till neurolog eller vad det heter :)

[JeanetteK]
0

Att det svullnar låter ju inte jättebra. Vet du om dom kollat reumatiska sjukdomar? I övrigt att du är trött och stel och så tycker jag låter som fibro men att du svullnar låter mer inflammatoriskt?

sibbidi
0

3-4 år sedan hade  jag mycoplasma infektion  som dom såg med ett blodprov, då såg dom att jag hade borrelia infektion också.  hade efter detta feber vid minsta ansträngning och värk i kroppen , ,fingrar tår och knän. c:a ett år gick jag med detta. och nu är det tillbaka igen , ena handen svullnade upp och värke i tre fingrar. har dålig mage också , tarmarna , med inflamationer,  titt som tätt, feber vid promenader o städning , blir trött och känner mig olustig, någon som känner igen detta , verkar som läkarna inte fattar ,