Vad har ni för erfarenheter?
Har det nu som många andra,försökringsläkaren anser att jag är frisk från min psykiska besvär,har aldrig sök för det utan för min värk men sjukskriven 3 år för att jag mått dårligt enligt dom.Gjorde väl det nyskilld m.m..Men för mig är värken och trötheten värst.
Nu ska jag överklaga beslutet och tvinga mig på en ny läkartid,fick rtg på höften och nacken.Upptäckte att jag inte får någon undersökning varför jag har värken och influens kännsla i kroppen,ont under fötterna.
Nu är jag så trött av allt ringande,får ju inga pengar så det blev ju soc. och fy vad hemskt.
Jag börja i mars för att allt skulle bli klart innan perioden var slut i sommras men det är väntertider med allt och semestrar så dom hann inte.
Ingen som vet någon bra läkare i värmland på fibro för jag misstänker att det kan vara det.
Och hur gjorde ni? jag får snart psykbryt.
Stackare vad jobbigt det låter. Tyvärr har jag inget tips på det du skriver. Men jag lovar att hålla tummarna för att du ska få hjälp.
Kram

I GÖteborg så finns Gottfriesmottagningen, som är snabba på att utreda om man har fibromyalgi, Både min son och jag har varit där och fått ett bra mottagande.
Ring Regionens Hus i Värmland (kolla upp det på internet) och se om ni har någon liknande motsvarighet hos er, alt. en läkare i värmland som är bra på dom här sakerna.
Om inte så är du berättigad till rese-ersättning tur och retur, Göteborg, för utredning (tror jag , så kolla upp det med regionens hus, först)
Till er andra, som inte redan vet om det, så säger jag: att regionens hus är bra till mycket, kolla upp era rättigheter, vilka behandlare som är godkända av f-kassan osv.
Usch vad hemskt! Lider verkligen med dig. Har själv ingen erfarenhet av sån´t strul med försäkringskassan. Men att det skulle vara Fibro är inte helt tokigt tänkt. Men det där med att behöva gå till soc har jag erfarenhet av och det är inte kul, så där förstår jag dig fullt ut.
Vet även hur det är att inte bli tagen på allvar utan att ens problem diagnostiseras som depression istället. Tog mig över fyra år att få diagnosen Fibromyalgi. Vårdcentralen där jag bor var helt emot mig och innan dom tillslut gick med på att skicka mig till Smärtrehab så var jag tvungen att träffa en psykolog som skulle kolla så jag inte var psykiskt störd. Helt sjukt alltså.

tack för era rader
nog kan man ha roligare än detta ibland så vill jag ge upp men så tänker jag nej inte utan strid.
#2 ska kolla upp det.Jag känner också att jag skulle kanske behöva komma till en annan läkare för jag tror jag drabbats av sömnsjuka
och behöver hjälp men man vet inte vart man ska vända sig.
har köpt vitaminer på apoteket men tycker inte att dom hjälper så mycket eller om det är dom som gör att jag sover som medvetslös vilket jag inte brukar göra.
ha det så gott alla,det är bara att kämpa på .
Margareta Troell som jag tror finns numer i Arvika är duktig på värk. När jag hade henne jobbade hon på VC i Nysäter men bytte sedan.