Sjukpenning
Vad krävs egentligen för att få 50% sjukpenning? Min handläggare på försäkringskassan skickar bara tillbaka mina sjukintyg till min läkare och klagar på att det fattas uppgifter om det å det å det…två ggr har det hänt och igår fick jag papper från handläggaren där det står att dom överväger att besluta att jag inte ska få någon sjukpenning för perioden okt-jan.
Så jag har inte fått en krona från försäkringskassan och fick 3500 kr i lön från jobbet i nov, hur har dom tänkt att jag ska klara mig?
Jag lider av fibromyalgi och kronisk migrän och det står med på sjukintygen men det verkar dom bara strunta i? :(
det som krävs är att läkarn fyller i de upplysningar FK behöver. Om läkarn slarvar och inte svarar tillräckligt bra är det nog vi som får lida pin..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tycker att hon har fyllt i hur mycket som helst så dom borde ha vad dom behöver men tydligen inte.. :(
Ja det är verkligen vi som får lida, min läkare på vårdcentralen verkar ovan vid sånt här och verkar inte riktigt veta/förstå vad som behövs…
det är tyvärr rätt vanlig att läkarna inte fyller i tillräcklig information, eller information som motsäger varandra här och där.. detta att fylla i sjukintyget så FK håller med eller bara raktav behandlar saken värkar vara en egen vetenskap som borde vara en 1årig utbildning för läkarna >.<
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Någon som har tips på en bra läkare som är kunnig inom fibromyalgi/smärta i Stockholm? Svårt att hitta förstående och duktiga läkare tyvärr!
Ja verkligen, man önskar ju också att alla handläggare på försäkringskassan och deras så kallade "medicinska rådgivare" skulle få gå i VÅRA skor en dag…då hade allt sett annorlunda ut, garanterat!!!!
Man känner sig så hjälplös när man verkligen försöker allt men försäkringskassan ser en bara som ytterligare ett personnummer… :/

Det är oansvarigt av läkarna att inte informera sig om vad Fk vill ha in för uppgifter och hur de ska formulera sjukintygen.
Som Rita skriver är det vi som betalar. Att läkaren missköter sitt jobb drabbar bara den sjuke.
>>>Malum domesticum<<<