Fibromyalgi engelsk youtubelänk
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om ni talar flytande engelska så måste ni se denna. Det är 48 minuter långt, men det känns så fantastiskt att höra en doktor som VET hur det är, och som är spot on på vad det handlar om!
Han säger att han har lyckade behandlingar i minskad värk och bättre sömn på naturlig väg. Han pratar om väldigt många vitaminer, mineraler, funktioner i kroppen, vad dom gör, hur dessa läkare han talar inför ska förstå vad de har framför sig osv. Men den som han säger gett bra resultat är sluta med socker utom choklad (för han säger att choklad är bättre för hjärtats hälsa än vad nån medicin han nämnde är) och ta en skopa D-Ribose 2 gånger om dagen, samt vitaminer i pulverform. Att D-Ribose är en sockertyp som ger energi men inte på samma sätt som vanligt socker eller konstgjort socker. Att detta har hjälpt till bättre sömn och bättre energi för fibropatienter. Han nämner som sagt massa andra örter m.m. som ska hjälpa kroppen också för att värken är varningalampan som säger att bensinen är låg och att sätta plåster på det fixar inte problemet.
Hursomhelst, kl är 1 på natten och jag behöver försöka sova, men om du kan flytande engelska så måste detta ses! Om min text är rörig så är det av tröttheten och värken. Imorgon ska jag beställa D-Ribose! Hittade på Amazon.com men den jag tänkt beställa levererar bara inom USA så ni får kolla runt. :) Detta ska testas! (även om det innebär att jag måste lägga av med mitt kära sötsug, men jag tänker om jag har bättre energi så kanske jag har mindre sötsug för jag har inte behov av snabb energi längre)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tack för inlägget. Efter att ha tittat på det här ska jag återigen försöka minska mitt sockerintag. Är också intresserad av D-Ribose nu. Om du testar det, skriv gärna hur du tycker det fungerar.
Det ska jag göra! Vet inte hur lång tid det tar att få hem det eller hur snabbt man märker skillnad men även jag är inspirerad att minska sockerintaget… fast jag inte vill, jag älskar mina sötsaker! 😭

Intressant, måste sluta med socker igen!!!! Jag äter alldeles för mycket nu(tröstäter) men värken är hemsk…en ond cirkel…
Ja jag tröstäter av värk jag med, jag trillade tillbaka. :/ Inte kunnat beställa D-Ribose ännu men jag har börjat äta mer frukt och bär och smoothies som "tröstätning" istället för choklad eller cola.
Jag har inte tittat på denna än, men ska se till att göra det. Jag är helt fast i sockerfällan för tillfället. Lever allt annat än bra just nu…
#5 Du är inte ensam. ❤️