Ang mitt förra inlägg.
Jag gjorde ett inlägg tidigare där jag ej kände att jag blev tagen på allvar, går under namnet "Känner mig sviken.", tyvärr fick jag inget svar från folk i min situation som jag kunde få lite peppning av eftersom jag känner ingen i min närhet och aldrig träffat någon som jag vet har fibro.
Kortfattat, Vårdcentralen om min utredning på AF har inte ringt mig. Jag har fått jaga dem åter igen att ringa upp. Min ordinarie läkare är på plats och fick pratat med en annan idag på telefon som sa att han ringer upp mig kl 14 idag. Vart tog mitt telefonsamtal vägen? Kl är ju snart kvart över 3.. Motivationen att anmäla dem har aldrig varit starkare.. Återigen så vill jag ha hjälp av någon erfaren person här inne på sajten. Hoppas att någon änglasjäl kan hjälpa mig med detta! Mvh Isabella
Hej Isabella👋 Det är väldigt lugnt här inne just nu. Jag är inte närvarande heller så mycket här just nu. Jag försöker jobba trotts min värk och när jag kommer hem så orkar jag inte mycket mer än sova. somnar ofta med datorn i knät🤦♂️
Men vi är fler här som är eller har varit i din situation, att inte få någon respons från hälsovården.
Jag har haft värk i kroppen sedan tonåren, de ökade när jag fick mitt första barn -92 och ännu mer med mitt andra barn -94, men jag kund fortfarande fungera då. Men de här senaste tre åren har det börjat påverka allt runt mig och börjat få svårt att fungera fullt ut på jobbet. Jag jobbar 80% på en förskola.
Då jag sökt läkarhjälp för värken har jag bara fått lämnat blodprover som säger att allt är bra "så ta en värk tablett om du har ont". Känslan är att men inte blir trodd, att man ljuger.
Inte konstigt att man blir deprimerad av att gå med denna ständiga värk och inte bli trodd.
Skriv till ledningen på hälsovården du har gått till och tala om hur du blir bemött och hur du upplever det. Säg att du funderar på att anmäla dem för att vara icke professionella och inte vilja hjälpa sina patienter när de gör på detta viset, för det är inte okej.
Läkare har svurit en ed på att hjälpa varje patient och ta deras problem på allvar. Men i dagens läge ur vår synvinkel (min iallafall) så verkar de inte kompetenta och värda sin legitimation då man bara blir skickad runt runt.
Kräv en tid hos en smärt klinik och säg att du måste få göra en smärtutredning.
Stå på dig för det är du värd, för det är vi värda. Jag befinner mig i samma fas som du.
Kram