Stretching mot stelheten
Är det fler här som stretchar dagligen för att minska risk för skador, minska stelhet och därmed minska värk? Vad har ni märkt med detta?
Jag har stretchat dagligen i typ en vecka nu och jag märker redan skillnad i värknivå. Tänkte att om ni inte gör det så är det ett hett tips!
Sträck ut muskeln till en sträckande men inte alltför obekväm nivå och håll så några sekunder. Gunga inte. Ni kan öka tid eller sträckning om det känns bra men pressa inte för hårt. Att stretcha direkt ni vaknat är bäst, och innan sömn eller efter aktivitet om det känns bra, men direkt efter sömn så är musklerna varma.
Ta vara på kroppen, den ska hålla länge. Tänk på det min kära värkfamilj. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag brukar stretcha när jag inte kan somna. Det hjälper för min del.
Jag måste ofta stretcha för att komma igång på morgonen. Jag har gjort det lite halvdant för att det känns bra. Men nu ska jag se till att göra det mer kontrollerat. Det låter ju bra att det påverkar värknivån! Oavsett så tror jag att kroppen mår bra av det.

Testat yinyoga? Stretchar bindväven, kan det vara nåt för de som har fibromyalgi? Har ont här och där, mer eller mindre för det mesta, men ingen fibrodiagnos. Gillar yinyogan!
#3 Yinyoga känner jag inte till. Det får jag kika på. 🙂
Har vart lite lat med att stretcha på sistone men tack för påminnelsen Cahira 👍
Ja man blir snabbt lat men det hjälper att vara förebyggande! Man får vara försiktig om man är överrörlig förstås, men man känner ju sin kropp. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.