Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 825 ggr
[Bettanbop]
0

Utlösande faktor

Hej alla vänner 👋

Nu kommer en fråga till.

Vet ni vad som är orsaken till er fibro? om ni vet vad som startade det hela?

Det kan ju vara ganska svårt att veta eftersom värken oftast startar  smygande. 

Jag har trott först att det var efter en skada jag fick i gymnasiet. Men har nu börjat misstänka att det var efter mina barn kom som värken startade lite smått och blev värre och värre med tiden.

Kram

Paddiz
0

Jag har en arbetsskada i nacke och axlar och läkarna säger att det är det som utlöste min Fibromyalgi. När jag väntade mina barn mådde jag som bäst - men kan inte gå gravid hela tiden =O)
/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Zepp
0

Verkar som att man har kommit en bit på vägen?

"Scientists have finally found the main source of pain in fibromyalgia patients, and it is not stemming from any psychological cause as many doctors have believed in the past."

http://www.viralglobalnews.com/health/fibromyalgia-main-source-pain-finally-found/15090/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[JeanetteK]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft ont till och från i kroppen sen tonåren.  Efter jag fick barn för 15 år sen har det blivit sämre. Sen tre år tillbaka har jag haft problem med ångest och depression. I vintras/våras hade vi lamning här på gården och vi hade några flasklamm. Dessa behövde mat var tredje timme dygnet runt och detta gjorde att sömnen stördes rejält. Lamningen är vad jag tror utlöste det hela för i samband med detta fick jag en massa spänningar i kroppen och extrem värk.

[Bettanbop]
0

Men så söta 😍🙂

Prata med dem och gossa så kanske de kan lätta lite på din värk. Jag upplever att når jag mår dåligt så talar jag om det för mina husdjur och gossar med dem, och på något sätt lindrar det.

Kram

[JeanetteK]
1

#4 Tack! Vi har inte lammen kvar, men vi har en massa andra djur. Jag håller med om att djur hjälper en när man mår dåligt. En av våra kvigor kommer gärna och ställer sig med huvudet på min axel när jag mår dåligt. Det är som att hon vet.