Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1028 ggr
Nettan4
1

Smärta på bröstbenet

Hej alla! Då jag inte fått någon diagnos ännu så funderar man mycket och undrar nu om nån som känner igen detta: har den senaste veckan haft smärta i/på bröstbenet, började strax under Hö revbensbåge och jag trodde det var träningsvärk men nu sitter det över hela bröstbenet och är ömt så in i den, känns varje gång jag andas och hostar.

[JeanetteK]
0

Jag är periodvis öm i bröstkorgen, men inte alls så kraftigt som du beskriver. Mer ömt och obehagligt att ha t ex bh.

Det känns inte som att det går bakåt ryggen till? Jag har vid ett par tillfällen fått låsning typ mellan skulderbladen. Det har gjort att det drar med sig revbenen eller hur jag ska förklara. Har fått hjälp av kiropraktor då.

Nettan4
0

Nej inget mot skulderbladen men däremot har jag ont i hela ryggraden, var för ett tag sen hos naprapat men hjälpte inte så mycket:(

[JeanetteK]
0

Personligen har jag fått mer hjälp av kiropraktor än naprapat, men det är ju självklart individuellt. Hopplöst när det gör ont.

Zadeira
0

Jag känner igen det där! Har nyligen fått min fibrodiagnos och är inne i en period där hela min bröstkorg ömmar, värker och gör ont till tusen och jag knappt kan andas stundvis. Det började också med en liten ömmande punkt vid revbenen, och har nu spridit sig till både bröstkorg och skulderbladen.