Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 913 ggr
Flugakvista
0

Värk i bröstkorgen

Har varje månad några dagar innan mens fruktansvärd värk i bröstkorgen. Den har dem senaste månaderna även börjat sprida sig ner under brösten. Efter ett par dagar in i mensen så lättar det och är bara en dov smärta till det är fax nästa månad igen. någon dom känner igen sig?

Tjeja
0

nä inte jag i alla fall… du kanske borde kolla upp det där med din läkare tycker jag. Låter liksom fel ställe att ha värk på då. Mer som att mens spänningarna i sig gör att något annat som eg inte hör ihop med mensen påverkas då.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rita-S
0

jag tror kanske det mer hör med ökat spänning i musklerna när mensen kommer, men kolla ändå upp det med läkare tycker jag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sören74
3

Hej Flugakvista. Jag lider själv av värk i bröstkorgen emellanåt. Nu kan jag ju inte uttrycka mig huruvida det är förknippat med mens - då jag är man - men tänkte jag skulle kommentera i alla fall. En läkare förklarade att fibrovärk många gånger kommer sig av att muskelfästena värker - egentligen: skickar fel signaler till huvudknoppen - och om du tänker efter så finns rätt många fästen just vid brosket där revbenen tar ihop. När kroppen annars är stressad - som jag kan tänka mig vid mens - är dessa ställen på kroppen speciellt känsliga. Åtminstone har jag upplevt det så. Med detta vill jag inte bortförklara något, du skall söka läkarhjälp om det känns så. Hälsar, Sören