Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1206 ggr
[JeanetteK]
3

Hoppfull om hjälp!

Efter några vändor hos en läkare som inte anser att fibromyalgi finns hamnade jag hos en sjukgymnast som är helt underbar! Hon tog mig på allvar från första stund och både lyssnade och kände igenom mig. Hon ordnade så jag fick prova vattengymnastik och även träffa en smärtläkare. De säger båda att det är mycket troligt att jag har fibromyalgi. Utredning ska påbörjas.

Jag har fått prova Saroten för att förbättra min sömn. Jag har alltid sovit som en stock men jag är aldrig pigg. Så läkaren misstänker att jag har dålig kvalitet på sömnen. Och jösses så bra jag sover nu! Och känslan att vakna och orka gå upp, inte vara helt stel och ledbruten gör att man (nästan) skuttar upp på morgonen. Nu har jag bara ätit dom en vecka men jag känner mig otroligt mycket piggare. Dock är jag mycket torr i munnen och magen är inte alls nöjd. Jag sover fortfarande på dagen, men den övriga tiden är jag mycket piggare. Smärtan är ungefär densamma, men mycket av stelheten är borta.

Nu ska jag få träffa sjukgymnasten igen nästa vecka och lägga upp program och sen ska jag träffa en kurator också. Jag känner mig nästan överväldigad över att få så mycket omvårdnad. Tänk att det kan vara sån skillnad från en läkare till en annan. Så borde det inte vara…

hansson57
0

Jag är så glad för din skull!

Jättekramar från mig!

[JeanetteK]
0

Tack 😘kramar tillbaks!

Rita-S
0

Skönt att du får sova bättre! Med bra sömn kan man klara av mycket mer!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
0

Ja, det håller i sig! Är så glad för det. Mycket av smärtan har försvunnit, eller snarare förändrats. Eftersom stelheten gett med sig så funkar hela kroppen bättre. Och jag har mer energi på dagarna eftersom kvaliteten på sömnen är bättre.

Rita-S
0

Jag har alltid tyckt såhär, att de nätter jag fått sova ordentlig känns det som att jag klarar av smärtan bättre dagen efter själv iaf..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
0

#5 Precis så känns det!