Självgående dammsugare
Fniss, idag har jag fått hem en självgående dammsugare. Som jag fick råd om här!
Var lite nervös för hur kissarna skulle ta det. Då dammsugare rent generellt är ett mordvapen i deras ögon. Satte igång den, och den skyggaste av mina katter följde efter. Något som inte händer annars. Då är hon som bortblåst och kommer fram timmar efter att dammsugaren är inplockad igen.
Väldigt rolig sak måste jag säga. Efter månader av dålig dammsugning från mig, så svalde den en massa päls. Måste nog läsa på instruktionerna, Men kul sak. Den billiga varianten av dannsugare, så den gick på 2.900 kronor. Väl värt känns det nu. Och mina katter kliver lätt förbi den när den står avstängd, och det är viss skillnad mot den hemska dammsugaren som matte förstör deras dag med.
Så tack för tipset! Nu sitter jag och ler fånigt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Underbart! :D Själv har vi investerat i påselös damsugare sedan gubben omhändertar detta, men vi skal även vi anskaffa roomba :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag hade något i den stilen för ett par år sedan. Köpte den på homeshop för 150:-- och den var verkligen bra. Jag brukade sätta igång den, när jag gick hemifrån, ett rum i taget, och när jag kom hem, var allt rent och snyggt, katthåret var borta och satt i microduken. Tyvärr trasslade en microduk in sej i ett av drivhjulen och så var den slut, men den höll i 2 år.
Nu undrar jag var du har köpt den du har, hur den ser ut m m. Kan det finnas någon informatione på¨nätet kanske?
Är väldigt intresserad av en sådan faktiskt. Kanske något för mej också, vem vet.
Underbart! :D Själv har vi investerat i påselös damsugare sedan gubben omhändertar detta, men vi skal även vi anskaffa roomba :D

Som Rita kommenterte, to ganger, så er det en maskin som heter Roomba. Det er en selvgående støvsuger, og noe jeg i alle fall skal spare meg opp til etterhvert. Sammen med Scuba (gulvvasker)
OG denne finnes også som GRESSKLIPPER! :D

O_o

I morse skrev jag länge här om dammsugaren. Men sedan försvann allt i ifokusrymden.
Satte igång den i morse, och var så lycklig att se den tuffa runt. Mitt köks- och vardagsrumgolv har nog inte sett så fint ut på länge. Ringde mamma kvittrande efter detta. För den hjälper verkligen mig. Su nu vill jag ha en skruare också :-). Länk till återförsäljare för er som inte vill låta städningen ska behöva prioriteras över hälsan. För nu så sköter den det, och jag kan göra småsaker som den missar. Mina katter är inte rädda för den vilket är ett seriöst plus. Nu för vi se om det kommer in denna gång. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hej! Det låter ju jättebra men den dammsuger ju inte - den sopar! Det är ju små roterande borstar som tar upp hår och dammtussar (ingen motor som suger) och till slut blir dom så fulla att dom slutar vara effektiva och man måste "rensa" dom. Har ni inte det problemet med er lilla runda iRobot - för det har jag?!

Det här med Roomba låter så himla bra, det var sex månader sedan jag tog i en dammsugare, den biten tar mina två tonåringar hand om, när dom själva tar initiativet, sådär en gång var 4:de veckan. Jag ber dom aldrig, det är ju inte deras fel att deras mamma blir smärtpåverkad av allt som jag företar mig. Jag försöker ge dom en någorlunda normal uppväxt, trots all sjukdom här. Men ekonomin blir ju ett hinder för att inhandla den förstås, när man är en ensamstående, fattig, trebarnsmor, med bara pensionen att klara sig på, Men behövas här, skulle den.