Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1360 ggr
silvertassen
1

Sjukersättning?!

Jag har varit sjukskriven heltid i ca1 1/2 år pga av min fibromyalgi,sömnstörning samt GAD oro, ångest problematik. Har gått igenom flera rehabprogram,arbetsförmågebedömning som visade på 0 arbetsförmåga. Var på möte i veckan med FK och AF. Båda parter var eniga att min sjukpenning borde bytas ut till sjukersättning men att utredningen tar ca 4 månader. Är det någon här som har fått avslag trots att initiativet kommer från FK?! Nu blir det lång väntan och oro och vad händer vid ev avslag????

mimåne
0

Jag vill gärna se vad du får för svar på detta då jag är i en liknande situation.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Ladydragon
0

min uppfattning är att det tyvärr kan gå hur som helst i alla fall och det känns som ett enda stort lotteri vem som till slut får sjukersättning…..

vid avslag är det enda jag känner till är att man kan överklaga men hur och vad man ska skriva har jag ingen koll på…..

är oxå i liknande situation….

TjockaBerta
0

TS

Otroligt att  det har  gått så snabbt. Gratulerar. Om FKs handläggare föreslår att du ska ansöka stöder HL din ansökan och det är mycket troligt att den beviljas.

Men nämnden kan naturligtvis ha en annan åsikt. Vid ett avslag kan du överklaga. Det har jag gjort varje gång jag ansökt men utan resultat.

>>>Malum domesticum<<<