Tänkte presentera mig
Jag är gammal i gården när det kommer till iFokus men skapat en ny användare av många anledningar, Är en glad, go, positiv tjej på 29 år som är stockholmare. Bor med sambon, 2 vovvar och mitt fisk stimm. Mina smärtor, värk och allt annat skit började för 2 år sedan. Vaknade en dag med känslan av att någon hade tuttat eld på benen på mig, känslan satt bara i nedre delen från knät å ner. Sökte för detta men läkaren skakade bara på huvudet å sa det är inget ta en Ipren och panodil å kanske lite voltaren så är du snart bra igen. Smärtan satt i ett par månader och försvann sedan. Förra året va det så dax igen smärtan kom tillbaka men drog nu armarna med sig så nu även armbågen och neråt på båda armarna sökte igen men fick då kortison vilket inte gjorde ett skit, nästa läkare skrev även hon ut kortison trotts mina protester om att dom inte hjälpte. Så fick jag nog innan sommaren ringde VC och fick en tid när dagen kom satt jag i läkarens stol å stört böla smärtan kändes som den åt upp mig inifrån. Han sa då att jag skickar remiss till smärtkliniken på DS och så får vi se vad dom säger ,han fråga mig om jag hade nån egen uppfattning om va det va jag kunde ha och jag har varit inne på att det va fibromyalgi länge. Å jag kan bara säga snacka om underbara människor på denna klinik. Visst det är deras jobb men dom lyssnade, kände, klämde och äntligen hade jag min diagnos fibromyalgi. Så mina tankar stämde. Har nu gått på smärtkliniken på deras basala kroppskännedom, psykolog, kurator, sjukgymnast , arbetsterapeut mm Å det ursäkta språket känns så jävla bra. Har fått testa cymbalta men hann inte ta mer än en tablett för att jag fick ont i magen å fick upp lite blod så dom tar inte denna dam igen. Har även fått testa TENS som hjälper till viss del så kommer fortsätta med det ett tag så fort min egna maskin kommer. Ja i övrigt så jobbar jag ca 5-6 timmar på en special förskola och trivs bra med det. Även om det vissa dagar är skit tungt, Ja vill ni veta mer om mig är ni välkomna att fråga Mvh Madeleine aka Mari
Hej! Skönt att äntligen få hjälp! Vet känslan, det är underbart! :) Även om man så klart vill vara frisk egentligen. Men det värsta är när man inte blir trodd. Bara det gör mkt. När någon fattar att man har ont på riktigt. Kram
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Roligt att du hittat bra läkare som lyssnar på dig! ❤️