Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 9910 ggr
Framåt
0

Neurontin / Gabapentin- viktuppgång

Jag har bl.a. en fibrodiagnos  och ev. EDS. Nu har jag ordinerats Gabapentin. Upplever att jag får stark hunger av dom. Någon som känner igen sig? Gick det över? Funderar på att sluta med dom. Är ju redan svårt överviktig.

Paddiz
1

Jag tar för tillfället Gabapentin men jag känner ingen hunger av dom - tvärtom - jag äcklas av mat. Är skiträdd för att ta tabletter som ger viktökning eftersom jag hela tiden kämpar med vikten.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Framåt
1

Tack för svar! Nu har jag börjat trappa upp dosen - äter en kapsel 300mg. morgon och kväll f.n. Möjligen är hungern lite bättre nu men tröttheten desto värre.

Paddiz! Har du hunnit märka någon effekt på smärtan? Själv har jag ju nyss börjat med dom.

Paddiz
0

Hade önskat att Gabapentin hade tagit mer smärta än vad de gör. De tar toppen och ibland räcker inte det. Eftersom inga tabletter hjälper vill jag egentligen inte ta några - men för tillfället när jag arbetstränar måste jag ha hjälp. Tyvärr blir jag väldigt hög av dom och då får jag vänta att ta dom till jag kommer hem.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

FruJag
0

Inte funderat så mycket på det. Ätit i ett halvår. Nu håller jag på o trappar ner igen, men var upp i 900 mg 3 ggr per dag nu.

Känner att jag inte går ner i vikt i varje fall. Men har inte ökat hejdlöst heller. Däremot så har jag ju vart hemskt sugen på skräpmat och sånt som jag vet att jag egentligen mår dåligt av. Så det är klart, det kanske är medicinen det med.

Tramadol däremot känner jag ingen hunger alls med, men det är en parentes.

På smärtan har gabapentinet funkat ganksa bra ändå. Men mitt humör har blivit skrutt.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Framåt
0

Jag satte ut Gabapentinet igen. Fick för svårt att sova. Hann inte komma fram till om dom hjälpte mot smärta eller inte. Men den där hejdlösa hungern jag hade i början gick över.