Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 957 ggr
madde .o
0

svårt att orka jobba !

jag jobbar heltid på en metallindustri , men klarar inte av det längre . jag blev halvtid sjukskriven 1 månad i november . men vid återbesöket sedan så berättade läkaren att dom hittat ett diskbråck i nacken . pust ! som att inte fibromyalgi värken räcker . men han tyckte att jag skulle gå upp till 75 % , så gjorde jag i 3 veckor sedan fick jag sjukskriva mig själv 1 vecka , ringde tillbaka till vårdcentralen , fick då tid till en annan läkare som ökade på min redan enorma värktabletts dos och sjukskrev mig på 50 % igen . nu ska jag tillbaka på torsdag igen .. känner att jag orkar inte jobba mer än max 50% nu .. mår pest ! men hur får man läkaren att förstå .. det syns ju inte på några prover

[Lilla Fröken]
0

Kan du inte få komma till företagshälsovården? Vad har du för smärtstillande idag?

madde .o
0

i dag har jag smärtstillande

Alvedon 665mg 6 tabletter om dagen

Diclofenac 50 mg 3 tabletter om dagen

Gabapentin 300mg 5 tabletter om dagen

Naptoxwn 500mg 2 tabletter om dagen

Saroten 10mg 1 tablett om dagen

och tar ipren i mellan om jag har för mycket värk under dagar och nätter

[Lilla Fröken]
0

Företagshälsovård? Har du tillgång till det? Där fick jag den bästa hjälpen.

madde .o
0

våran företagshälsovård håller så dålig klass att till och med vårat företag valde att avbryta sammarbetet med dom .. jag har sökt där för 5 år sedan , när min värk började bli så pass svår att vanliga värktabletter inte hjälpte . men jag hade ingen diagnos då .

[Lilla Fröken]
0

Är ni inte anslutna till någon fhv idag? Fråga din personalledare om ni kan ha ett rehabsamtal och ta upp om det finns andra arbetsuppgifter som du kan göra, eller så måste du ju bli sjukskriven och då kommer du ju in i rehabkedjan så småningom…

flocken
0

Jag jobbar själv inom metall industri. Företagshälsovården är skit.  Har gått från 2 skifts arbetare till 100% sjukskriven till 50%. Tillslut blev jag utförsäkrad & end anställd mina 50%. Så halvtiden är min heltid så att säga.

NU under min graviditet & mammaledighet bestämde jag mig för att göra något annat. Utbildade mig & ska starta eget om ¨några månader.

Kanske får fundera på att göra något annat. Men det är inte lätt att få nytt jobb med fibro. Har du pratat ordentligt med din chef? Värkligen visat alla papper osv. När vi fick en ny chef gick jag in & berättade allt. Gav papper om fibro osv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering