En miljon svenskar har beroendeproblem
"En ny kartläggning visar att omkring en miljon svenskar har så allvarliga problem med alkohol, narkotika, narkotikaklassade läkemedel eller tobak att de klassas som missbrukare eller beroende." källa svt.se
http://www.svt.se/nyheter/sverige/en-miljon-svenskar-har-beroendeproblem
Nyfiken tanke, men vad har detta med fibromyalgi att göra?
Kram Mila 
Kanske att vi är många som knaprar narkotikaklassade läkemedel och inte kan vara utan dem?
Sen skulle ju den här artikeln platsa på fler sajter :)
Tyvärr är det också ganska vanligt att människor med mycket värk tar till desperata metoder som självmedicinering med alkohol och andra droger.
/Maria
# 4 Fast jag tror att de flesta håller sig till förskriven dos och att de inte ska klassas som missbrukare för det utan brukare.
# 3 Lägg gärna in den på flera sajter där du anser att den hör hemma.
Javisst är de flesta brukare men jag menar de som trillar dit och så småningom blir missbrukare.
/Maria
# 6 Fast frågan är vad som klassas som missbruk? När man inte står ut?
När det gäller läkemedel så är ju frågan svårare.
Gäller det alkohol, tobak och droger så är det ett klart missbruk så som jag ser det.
/Maria
Ja särskilt tobak. Många måste ha sin prilla😂
Jag MÅSTE ha min prilla😃 Tänker aldrig sluta med det tror jag.
/Maria
För min del så skiljer jag på missbruk och beroende. Jag är beroende av mina smärtstillande, men jag tar dem enligt ordination, så jag missbrukar inte. #5 nej jag lägger inte ut artikeln överallt, det har jag ingen lust med :) Det var mer ett svar på #1, att det inte bara gäller fibrisar.
# 11 Jag har lagt ut den på 3 ställen.