Vad gör ni när ni vaknar?
Alla har ju sina rutiner, en del lika och en del olika. Hur gör ni?
Jag vaknar till, snoozar lite, ligger och funderar. Ler och tänker att "ännu en ny dag" 🙂 Sen går jag upp, på med stora morgonrocken och myser i värmen. Frukost, ibland (inte min starka sida, men jag övar mig på det) och sen liiiite kaffe (kaffe är inte bra för de som har fibromyalgi). Sen en lång varm dusch med egenmassage. Under massagen försöker jag vara "här och nu", mindfulness ❤️ otroligt välgörande. Och viktigt när man har FM, beröring.
Detta kan låta som om jag alltid är positiv, så är det inte, men jag försöker. Mental träning!😉
Sen börjar dagen!
(På eftermiddagen ploppar jag in mp3 i mina öron med bra musik och dansar i vardagsrummet, själv. Underbart frigörande. Testa det! 😃)
Kram Mila 
kollar telefonen… facebook, mail, instagram, 9gag… sen kanske jag går upp ;)
Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com
Instagram: @metnalized
När jag vaknat så surfar jag lite på telefonen och läser/besvarar mail. Kan inte gå upp direkt när jag vaknat utan det tar nog iaf 10 min innan jag tar på mig rocken alternativt en jättestor t-shirt om jag har väldigt ont. Ut i köket, tar mina morgonmediciner och sen ska katterna Ha sin frukost. Efter ca 30 min så äter jag frukost, det brukar bli en Weetabix med lingon och mjölk. Sen gör jag inget (förutom att se på tv och ev sätta på diskmaskinen) förrän Tradolanen börjat verka. En typisk morgon. Så jag har en staetsträcka på minst en timme, det brukar bli två innan jag kan duscha eller göra något annat som innebär lite ansträngning.
Ha ha ha! 😃 Ja du är nog inte ensam, och jag erkänner villigt, det gör jag med ibland 😉
Kram Mila 
Jag har alltid varit morgonpigg, men det gäller inte längre. Nu är jag så seg och stel och allmänt avstängd att det tar lång tid innan jag är människa. Dom andra två går upp och jag brukar lyckas vakna till lagom till frukost. Sen kaffe och smörgås. Sen ut i stallet och mata djur och mocka. Inte alls vad kroppen vill just nu. Men man får otroligt mycket energi tillbaka av djuren. Det får ta den tid det tar och jag pausar mycket. Sen in och duscha - mycket och länge. Sen sätter jag mig och jobbar.
Lilla Fröken, önskar du fick må bättre. Skickar lite kärleksfulla tankar 😇
Tack för att du ville dela med dig!
Kram Mila 
Åhh att ha djur ger en så mycket kärlek! För att inte tala om healing ❤️
Jag var med morgonpigg tidigare och börjar hitta tillbaka dit. Förr gick jag upp vid fyra-fem snåret, men det gick över. Hoppas att komma dit igen.
Ja var sak har sin tid, man ska lyssna på kroppen. Har du testat egenmassage? Efter duschen tex, när du smörjer in dig (om du gör det, annars är det ett hett tips)?
Kram Mila 
#6 Ja djuren ger mycket. Man kan ha en riktig skruttdag men när man väl är ute hos dom är allt okej igen. ❤️Men jag längtar efter sommaren när man slipper lite av det tunga och alla är ute.
Egenmassage… nej det har jag inte testat. Smörjer mig gör jag då jag är som ett sandpapper 🙂så det går nog at få in. Gör man något särskilt eller bara som det låter?
Vad härligt det låter ❤️ Ja det gör jag med. Tidigare så har jag inte gjort det, men de senaste två åren har jag kunnat vara utan vinter. Bara en känsla..
Samma här, jag är en torris. Du gör det lite meditativt, tänker kärlek om dig själv, eller bara glada kärleksfulla tankar och sedan masserar lite hårdare än när du bara smörjer in. Vill man så masserar man ordentligt, men på en del kan det göra för ont och då kan det räcka med beröring.
Sakta metodiskt går man igenom hela kroppen, alla små goa delar av en själv. 😍
Kram Mila 
Lilla sonen vaknar mellan 04,30-05,00. Direkt upp. Leggings, t-shirt. byter blöja. Släpper ut hunden. Mediciner. Denna vecka kommer första hunden 05,45. Andra 07,15. 05,30 börjar NANNY. Jag avgudar henne.
07,30 väcker jag stora sonen. Sen ska alla marsvin ha frukost. annars väcker de mannen som denna vecka är hemma 01,00 från jobbet. 15 marsvin låter rätt mkt när de börjar skrika. 07,00 frukost
08,00 skola & med det dagens första långpromenad på ca 5 km. Brukar bli en lika lång till under dagen. Det går i ett här. Sen vill kaninerna ha frukost.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
15 st marsvin!! Jösses Amalia :) Tyckte att det var nog när jag hade två gerbiler, de förde liv.. då har du fullt upp med barn och djur :)
#5 Tack, såg inte inlägget förrän nu! :)
Jag snoozar lite och ligger sen en liten stund och vickar på fötterna och händerna för att de skall få komma igång. Just nu kan jag inte låta bli att ligga kvar lite extra och titta på ragdollkattungarna som leker på golvet.
Sen är det dags att väcka barnen så att de kommer i väg till skolan. Medan de gör sig i ordning lägger jag i en tvätt eller tömmer diskmaskinen. När barnen har gått tar jag mitt kaffe och sätter mig och jobbar.
#10 o 4 kaniner. O startar snart eget hunddagis. Får hem 2 marsvin till på söndag. Fullt upp är bara förnamnet. Nu ska vi strax ut på dagens andra långpromenad
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#9 Oj!!! Inte dåligt.. jisses vad djur du har :-) Men roligt förstår jag. Jag har ingen tv sen tre år tillbaka, men kan sakna det ibland. Men en film via datorn kan det bli då och då. Duktigt med promenaderna!! Och din son är morgonpigg ser jag ;-) Det var jag med förr..
Kram Mila 
#11 Var så god! :-)
Kram Mila 
#12 Kattungar… vad mysigt ♡ Ragdoll med, de är ju vansinnigt söta. Förstår att du ligger kvar en extra stund ;-)
Kram Mila 
#15 :) God morgon alla! Denna dag började vid ca 03.30 då min ena katt hörde styr jag började vakna. (Måste sova med stängd sovrumsdörr emellanåt så jag får sova ifred) Hon börjad krafsa på dörren, pipa och tjuta, raca runt i huset och bara fnatta helt enkelt. Jag gav upp efter en halvtimme. Kul. Gick upp i köket för att få i mig lite medikamenter och kaffe, samt ge katterna deras friat. Då tittar jag ut och ser nåt som rör sig. . En hund på rymmen? Nej, ett rådjur knallade på gatan! Mitt i ett villaområde! Men vi bor i en by med mycket skog runt så det är ju inte då konstigt egentligen. . Det var lite mysigt och fick mig att le trots kattskrutten.. Vet inte om stackaren var ensam. Nu sitter jag här i fåtöljen med kaffe och stekpannereklam på tv :) (Stekpannorna är förresten urusla)