Våga vägra restless legs!
I gårkväll fick jag för mig att ta en rejäl dos av Theralen, för att prova om den hjälpte mig att sova mer än 1-2 timmar i sträck.
Det funkade galant. Jag sov 4 timmar i ett svep, och kände mig överlycklig. Men…..sedan började helvetet!
Normalt somnar jag om nästan meddetsamma, ja efter toabesök, eller byte av sovplats. Men i natt var det totalt omöjligt, det kröp i armar och ben på ett helt otroligt, äckligt vis! Det gick inte att ligga ner, jag trodde att jag skulle bli knäpp.
Hoppas att det bara var en biverkan.
Jag vägrar låta ännu en ny åkomma, lägga beslag på min kropp!
Så, nu har jag gnällt en liten snutt.
Det där är hemskt.. Fick det av Tryptizol och Propavan. Har du kollat på Fass om det är en vanlig biverkan?
http://www.fass.se/LIF/product?2&userType=2&nplId=19630202000034
4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR
Biverkningarna varierar beroende på dos, behandlingstid och på vilken sjukdom som behandlas. Många av de biverkningar som kan uppträda förekommer endast i början av behandlingen och försvinner i regel av sig själva efter någon tids fortsatt behandling.
Vanliga (mer än 1 av 100): Trötthet, framför allt i början av behandlingen. Tillfällig huvudvärk. Nästäppa. Lättare yrsel. Muntorrhet kan uppstå. Vid längre tids behandling medför detta ökad risk för tand- och munslemhinneskador. Du bör därför sköta din tandborstning och övrig munhygien extra noggrant under behandling med Theralen.
Mindre vanliga (mindre än 1 av 100): Trög mage. Svårighet att kasta vatten kan uppträda (gäller särskilt äldre män). Tillfällig försämring av synskärpan kan förekomma.
Sällsynta (mindre än 1 av 1000): Blodpåverkan. Framför allt vid högre dosering lätta darrningar, stelhet, ryckningar eller skakningar i t ex händer och fingrar. Vid långvarig behandling kan de övergå till ryckningar i ansiktet, grimaserande och egendomliga tungrörelser. I vissa fall uppträder en särskild form av inre oro, som yttrar sig i svårighet att sitta stilla. Hjärtklappning. Påverkan på hjärtrytmen, oregelbunden hjärtrytm och EKG-förändringar i samband med detta. Hjärtstillestånd. Blodtrycksfall med yrsel kan förekomma. Gulsot utan leverskada. Hög dos och långtidsbehandling kan ge grumling av lins och hornhinna i ögat. Feber med muskelstelhet och allmänpåverkan är en mycket allvarlig sällsynt biverkan.
Kramper har rapporterats.
Tack för länken, fast jag hade redan kollat.
Jo tack näsan är torr och täppt. 1000 ggr mer än vanligt.
Men i natt fick jag en ny tanke!
Tänk om jag allaredan har restleggs legs sedan innan, men inte har märkt det, eftersom jag normalt bara sover i snitt 1,5 tim i sträck.
Har läst att det kommer smygande, ja ni förstår.
Nej detta var en engångsföreteelse, har JAG bestämt.
(Ni får tänka er smilisar lite överallt i inlägget.)
:)
Magnesium motverkar restless legs :-) Det är ett tecken på att man har Magnesiumbrist i kroppen. Min bror tar det också och det funkar kanon. Dessutom är det lätt sövande, så man får två positiva effekter av det. Tas innan sängdags :)
Kram Mila 
Efter att ha testat olika varianter och tekniker och för anteckningar under fyra dygn, fick jag nog. Tog mig i hampan och ringde V C. morgon ska min läkare ringa till mig, så får vi se om han tycker som jag, eller att jag måste komma på besök.