Vad är detta??
asså jag vet inte ens om det är nån dum fråga men vad i helvete är Fibromyalgi?? jag har kollat runt på sidan men jag har fortfarander inte fattat…!
Fibromyalgi är en smärtlidelse som framst sätter sig i blöta delarna, muskler, senor, men även ger ledbesvär. Framst artar det sig med värk som flyttar rundt sig, varierar i styrka från dag till dag, och med smärtan fölger andra problem och besvär som direkt konsekväns av långvarig smärta och utmatning som fölgd av försämrat sömnkvalitet då man aldrig får vila av värken.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#0 Väldigt trevlig fråge formulering.
fråge formulering?! Men ellerfall nu fattar jag vad det e…

Vad i helvete är ???? Tycker du själv det låter trevligt ?
Va bra att du nu förstår vad detta är !
Mvh Lina
meh jag visste ju inte ens vad det va innan ..shiiet

Fast du måste väl ändå erkänna att det går att ställa frågor med bättre ton. Ett exempel nedan.
"Jag har suttit och läst här, men förstår inte vad fibromyalgi är. Vill gärna lära mig lite om det."
Det låter bättre än att läsa "vad i helvete", eller hur? Speciellt när det handlar om en sjukdom som är så tärande på kropp och själ. Då vill man inte få en örfil. Men skönt att du lärde dig något om fibro i varje fall. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Klart man kan ju akta språket en liten aning. Men bra du fattar nu iaf

Håller med er ang språket, det lät inge vidare trevligt. Vi har en go stämning här bland oss o det skulle va trist om det skulle förstöras av att folk blir irriterade.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag brukar fråga den som undrar och vill veta vad det är:
-Har du haft över 40 i feber och riktig febervärk i hela kroppen,då vet du ungefär vad det är, men…. med fibromyalgi blir du aldrig av med värken.
ALLA VET HUR TRÖTTA DOM BLIR NÄR DOM ÄR SJUKA.
Funkar man som man bör då???..när man är helt slut… NEJ!
mvh/eva
men hallå dette e ju internet, folk skriver och ni kanske ska sluta dömma hur vi skriver eftersom det går inte att läsa hur man säger det om du inte är den personen som skrev det….
#10 faktisk tycker jag inte att det är fördom att reagera på svordommar. Så om du tar dig när av att vi tycker "vad i helvete" inte är trevligt så får det faktisk bara va så.