Nyligen fått diagnos
Hej! Jag har nyss fått diagnos Fibromyalgi och är oerhört lättad över det! Känns toppen! Just för att slippa kämpa och slita, nu får jag hjälp via AF och deras rehabteam som ett steg i att finna ett jobb jag klarar av. Jag ska också snart börja en utbildning i Ayurveda som innehåller mindfulness, näringslära enligt ayurveda, sinnesro och yoga :-) Jag har en stark tro på den självlysande kroppen och att alla kan läkas, om man är villig att göra jobbet som krävs. Finns det någon här som tänker som jag? Det vore roligt i så fall att dela erfarenheter, skriva och diskutera :-)
Kram Mila 
Självläkande kroppen skulle det stå ;-)
Kram Mila 
Hej!
va kull att du lyckades få det diagnostiserad, det kan vara så svårt just med Fibromyalgi. Min före detta flickvän fick det i början av vårt förhållande för ca 6 år sedan och var sängåliggandes under en lång period. Då jag var ganska kritisk till hela läkemedelsbranschen gav vi oss ut på att fixa det på egen hand.Vi testade en massa saker som rekommenderades och och märkte ganska snabbt att det inte fanns någon "magic pill" som skulle lösa det utan att det handlade om hela ens livstil. Efter ca ett år var hon helt smärtfri och kunde leva ett liv så som vem som helst och vart bara starkare och starkare med tiden.
Orsakerna till varför man kan få symptom som fibromyalgi kan bero på en massa olika saker beroende på vad man har haft för livstil och hur man är som person. Tänkte att jag skulle dela med mig några utav de saker som jag tror hjälpte henne.
Höga doser utav D-vitamin under en kort period på ca 20-30 dagar. Själv så tycker jag inte att det finns några bra D-vitamin att köpa i Sverige då de har för låg IU och innehåller onödiga ämnen. Plus att de är väldigt dyra.
Höga doser av Magnesium olja som man gör fotbad med. Tabletter är tyvärr svåra att absobera och blir bara laxerande i högre doser.
Eliminering av socker, all typ av kolhydrater och Gluten, undvik mejeriprodukter under läkeprocessen, mat som kan vara allergena, inga stimulanter som kaffe mm. då det belastar ett nervsystemet som säkert är skadat av alla tungmetaller som vi kommer i kontakt med och stress.
Undvik kranvatten då den innehåller en massa ämnen och metaller man inte vill ha i sig. Alternativ filtrerat vatten eller min favorit källvatten som man samlar själv från en bra källa. Vi består av 70% vatten så det kan vara en bra ide att investera energi på detta.
Återbygg bakterie floran i tarmar och mage. Det här är nog en av de viktigaste punkterna. Här kan saker som surkål och probeotika vara mycket effektiva. Och även tänka på prebeotika som är som "mat" för bakterierna i magen.
Detox. Tungmetallerna måste ut men man måste ha tålamod och göra det sakta men framför allt rätt så att man inte återabsorberar det man vill få ut. Saker som chlorella, clay (lera) och Zeolite är effektiva när det gäller tarmar. Nåt som var väldigt hjälpsamt att veta var hur kroppen avgiftar. Kroppen har 4 eliminerings kanaler, Andningen som står för 70% av elimineringen, huden som står för 20%, urin 7% och avföring 3%.
MSM i höga doser som man bygger upp sig till kan vara effektiv mot smärtan.
Hålla sig borta från all typ av strålning så gott det går då det också stressar vårt nervsystem.
När det kommer till allt man äter från mat, kosttillskott och örter är kvalitet väldigt viktigt
Det här är bara några få idéer som var hjälpsamma i våra liv. Vi är alla olika och det finns inte bara en väg utan vi måste alla hitta det som passar våra kroppar och spirituella åsikter. Vi är våra bästa läkare/hellers så lita på era magkänslor, följ era hjärtan och hitta ro i er själva.Stressa inte och känn ingen rädsla för att allting i och utanför livet vill alltid hamna i balans, vi måste bara släppa taget och tillåta det.
Delar gärna med mig mer och de olika punkterna och även andra saker om det skulle vara av intresse.
Lycka till!
Hej! Tack! Detta är helt inne på den banan jag är! Vad roligt att läsa :-D Vad är MSN? Hur blev det sedan? Är hon fri i från det? Tack så mycket för att du ville dela med dig av detta! Jag tar D vitamin i koncentrerad flytande form, 7000 IU per dag. Men har läst att i detta syfte bör man ta runt 40 000 IU per dag…? Att man ej kan överdosera D vitamin så det blir skadligt. Mila
Kram Mila 
MMM fel av mig.
Kram Mila