Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2992 ggr
helande-hander
2

ont i tänderna vid fibromyalgi

Hej alla. Sitter hemma med förkylning, och har jätte ont i tänderna. Jag lider Av fibromyalgi sedan 10 år. Alltid när kroppen utsätts för extra påfrestningar Så ballar smärt sensoriken ur och jag får ont i tänderna. Det är En indikation för mig att ta tabletter och krypa till sängs. Är det någon annan Som känner igen sig. Är ny på denna sigth. Har ni förlag på bra inlägg. Kram till alla från Ulla.

Tjeja
0

Jag har visserligen inte fibromyalgi men jag upplever samma sak ändå. Många gånger när jag blir förkyld får jag ont i tänderna också. Eller, för min del är det väl kanske egentligen inte själva tänderna, som när man har hål eller så, utan snarare i tandfästena, muskulaturen som håller tandrötterna så att säga.

Intressant att höra om någon annan som får tandrelaterad smärta vid förkylning. För mig är det oftast vid virusförkylningar och vid feber som jag får ont på det viset.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

fein
0

Ja, det känner man igen! Jag får särskilt ont när jag är förkyld, men även när det är kall blåst:/ Brukar gå och gapa som en krokodil för att få smärtan och spänningarna att släppa;)

Windjana
0

Fick min diagnos i höstas. Har haft tandvärk i flera år, sprungit till tandläkaren stup i kvarten men hon har inte hittat något fel. Trodde det berodde på tandgnissling på nätterna men sedan jag började äta sarotenet så har jag inte haft ont i tänderna en enda dag. Eller jo, sista dagen i Australien så fick jag åka till tandläkaren eftersom en tand hade dött och var infekterad.

Nu är jag otroligt glad att slippa tandvärken men det här med fibron har inte sjunkit in ännu. Har mycket mindre smärta idag men det är ändå svårt att få vardagen att fungera.

Nu hade ju jag tandvärk hela tiden men när jag blir förkyld så blir det nästan outhärdligt. Tror dock att det beror på att jag får bihåleinflammation så fort jag är förkyld.