fibro & eget företag
Finns det fler som har Fibro & som har eget företag eller ska starta? Jag ska starta eget hunddagis & pensionat i juni. Har jobbat på en tung industri i 10 år & det går inte längre.
Orolig & nervös. Men blir inte så stor skillnad mot hur jag lever nu. Fler hundar & barnen på dagis/skola/fritids
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Är väldigt avundsjuk på er som kan jobba. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå er som orkar jobba. Önskar dig lycka till!
Jag har ingen diagnos - har inte klarat av att ge mig av till en doktor än av lite olika anledningar. Däremot har jag eget företag sen några år. Jag jobbar med ekonomi deltid. Jag har ångestproblem också och att kunna jobba hemifrån funkar för mig. Sen bor vi på en gård så jag "jobbar" även deltid med att ta hand om djuren. Den delen är rejält tung när jag har mina värk- och/eller ångestperioder.
Hunddagis är ju också ett rätt tungt fysiskt jobb. Var noga med att du har obokad tid så du har möjlighet att vila. Det är min räddning. Dessa dagar ligger jag däckad och sover i soffan. 🙂
Lycka till! ♥
#1 Måste tillägga också att min värk inte är på långa vägar i jämförelse med din och många andras här på sidan. Känner mig gnällig när jag läser om er vardag och jag klarar min så bra som jag gör. Men det tär på en även om man kan leva med det. kram till dig 🤗
#3 känn dig inte gnällig, kära du. Det är värkligen inte så vi andra tar det, iaf inte jag. Ja, några av oss klarar jobba, däriblant jag. Våran vardag är inte lätt bara för att vi kan jobba, men vi har privilegiet att inte behöva bråka med FK om att få pengar så vi kan äta mat. Men vi har våra bekymmer vi med.
De som inte klarar jobba har det självklart värre än oss, det är ju inga tvekan om. Hade de inte det, ville de kanske jobbat. Men.. vi skall komma i håg.. detta är ingen konkurrens vi skall vinna om att ha det sämst eller bäst. Alla har en fruktansvärd vardag, absolut, vare sig vi kan jobba eller ej. Och då är det skönt att få komma inn här och gnälla till de som inte dömmer en för att man vräker ur sig sitt gnäll. Det får vi lov att göra!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#4 Tack snälla ❤️det värmde gott!
Självklart måste vi alla få gnälla! Värk är så individuellt och det är skönt att få lufta sig här på forumet :) Vi får stötta varandra med tips och tips. Men nu blev det nog OT i denna tråd ^^
enligt AF går jag som rörelsehindrad. MIna mediciner & dagliga promenader är det bästa för mig. Om jag skulle ställa mig på industri igen skulle det inte dröja länge förrän jag är sjukskriven igen.
Jag ska ha hunddagis & pensionat hemma hos mig. Jag bestämmer hur dagarna ska se ut. Vid lunch är det alltid vila. Långpromenad på morgonen för att få igång kroppen & sen vila. Sen promenad igen.
Men ett vanligt jobb skulle aldrig gå.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Skönt att du kan lägga upp det som du vill! :)