Sjunger du och har fibromyalgi?
Hejsan! Jag är en tjej som ska skriva en uppsats, vilken kommer att handla om på vilket sätt musikutövande (i detta fall sång) påverkar personer som har diagnosen fibromyalgi.
Jag är själv både sångerska och fibromyalgipatient, därav intresset för detta ämne :)
Om någon som har fibromyalgi och sjunger (detta gäller alla nivåer av sång, allt från den glada amatören, till körsångaren och till proffset) kan tänka sig att svara på några frågor kring hur sången påverkar er vore det guld värt! Då jag precis är i startfasen av undersökningen har jag inte formulerat klart frågorna än, men de skulle kunna ställas antingen privat via meddelande/mail eller kan jag återkomma till denna tråden när frågorna är klara!
Tack på förhand!
Hej!😃
Va underbart! Jag sjunger jämt. Jag mår bra av det. Jag kan säga att det är det enda behandling som inte har biverkning☺️. Jag sjunger klassisk inte med kör 🙂. Jag sjunger hemma , på arbetet ute nästan jämt. Jag kan svara på dina frågor skicka PM.😃
Kram/ Naznaz
Kram/Naznaz
Jag svarar också gärna
Jag med! Sjunger både privat, i kör, med barnen o som solist.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Hej, verkligen en intressant kombination till en uppsats. Vilken / vilka ämnen läser du?
Jag deltar gärna i din undersökning, har fibro sedan många år tillbaka och sjunger i kör !
Hej på er! =)
Va kul att ni sjunger! Nu har uppsatsen tyvärr redan lämnats in och jag väntar på domen… =) men det går ju alltid att prata om ämnet här om ni vill!
Jag studerar vid kulturvetarprogrammet, så det är lite blandade ämnen (men som alla ingår i humaniora på något sätt)