Vidriga läkare
Hej, jag är ny här och måste bara få skriva av mig. Jag har både PsoA och FM och är just nu inne i en fruktansvärd värkperiod så jag sökte hjälp på vårdcentralen. Väl där fick jag träffa en snart 80 årig läkare som inte var ett dugg intresserad av mig och min smärta. Han förvånades över hur ont jag hade, det syntes ju tydligt + att jag har svullna leder i o m min PsoA. Tror ni att jag fick någon hjälp? Nä, han avfärdade mig och kunde inte ens sjukskriva mig ett kort tag så jag kunde få "komma ikapp" för det gick inte enligt honom. Jag skulle gå till AF och söka jobb (är egenföretagare) istället. Fy fan för sådana läkare! Jag har nu anmält honom till IVO
Stackars dig! Bra att du anmälde honom!
Jag tror nog inte att AF skulle hjälpa dig p g a att du är så illa däran. Försök att få tag i en annan läkare.
Tröstekram
Hoppas du orkar leta efter en ny läkare, en bra läkare. Det kan ta tid att hitta dessvärre. Lycka till! Bra att du orkade anmäla.
Pyttsan, jag är sjukskriven för min värk. Arbetslös o allt, men har ändå ersättning för 25/100 fast jag inte jobbar övriga 75. Hoppas du hittar en bättre läkare. Själv fick jag byta vc för att hitta en som förstod. O nu har jag ett stort team runt mig. Inkl AF där jag får hjälp ifrån.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se