Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 579 ggr
Zimba
0

Borde bli bättre på!

Sitter o irriterar mig på att jag inte borde skjuta upp allt tråkigt till vilken dag som helst. Men det blir bara inte av.

Det tar inte lång tid att vattna blommorna el hänga upp tvätten etc. Sen känner jag mig så nöjd när det väl e gjort, men ändå ska det va så förbannat svårt att få tummen år……..Skrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

jag har dragit ut tummen erjält denna vecka och mer skal där städast, men ajg borde bli bättre på att stoppa i tid! >_<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dreamiz
0

Vattna blommor, vad är det? Det är nåt jag ofta glömmer - tills nån av dom bara hänger… hrm…
Tvätten blir ju gjord då jag inte har tvättmaskin i lägenheten utan gemensam med övriga hyresgäster. Så där måste jag ju jobba på. Stryktvätten däremot…

Rita-S
0

Stryktvätt? måste man STRYKA med? Oskyldig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

dreamiz
0

#3 hihi… Skrikandes Jag måste nog ta hand om min stryktvätt nu för annars kan jag inte gå ut pga jag inga kläder har att ta på mig…

Rita-S
0

Lösning: Köp strykfria kläder.

anki1
0

Jag gillar inte heller att stryka, samlar gärna på mig en massa. strax före  jul förra året bokade jag tid i tvättstugan och manglade dukar stora som små och några däremellan, näsdukar, kökshanddukar. Jag hade ingen aning om att jag hade så mycket. skjortor brukade hänga oanvända för de inte var strukna. Nu lägger jag inte in det som ska strykas längst nter i linneskåpet som tidigare utan på en stol i ett hörn i vardagsrummet och stryker undan lite bättre. Men jag lägger ingen energi på sånt som inte är så nödvändigt som t e x trikå.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

dreamiz
0

Jag stryker bara det som absolut behövs. Inte mer än nödvändigt alltså. Räcka ut tungan

Zimba
0

Stryka kläder?????? Har aldrig hört talas om Flört Det finns så många bra material som inte behöver göras detta med. Mangla, det har jag heller aldrig förstått. vet folk som manglar allt inkl underkläder o strumpor, har inte förstått detta heller. Hemlis Det verkar allt bra onödigt,. men det e upp till var o en.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

dreamiz
0

Manglar gör jag inte heller. Det vore väl nåt om jag skulle få för mig det här nere i mangelrummet där det bara finns en gammal stenmangel… hrm… De ska va jättebra men gör man fel så väger det ju ton att lyfta upp det igen… Nä, mangla hade jag inte tänkt ändå så det kvittar.

Rita-S
0

vad är att mangla..?

dreamiz
0

Mangel är ett redskap för att få ex lakan helt släta. Funkar även för dukar, handdukar mm.

Rita-S
0

jaha där ser man :)

dreamiz
0

När jag var liten minns jag att mamma manglade lakan, handdukar o allt sånt. Mormor gör väl det fortfarande tror jag.

Zuzzi
0

Hur många gånger har jag inte tänkt den tanken tro Hemlis Det gör jag när……………………*suck* finns hur många olika anledningar som helst. När det väl är gjort så är det precis som du skriver att man känner sig nöjd och tänker, Nästa gång minsann då ska jag göra det direkt *S*

Hopi
0

Stryker gör jag just inte alls.. Tycker inte det behövs.. Dukar måste väl strykas men jag använder inte så ofta dukar nu längre.. Vissa blusar/skjortor måste ju strykas, men använder inte det heller så ofta.. Så det går bra utan strykning! hehe.

Vissa grejer är såna som jag försöker skjuta på hela tiden.. Sånt jag inte vill göra.. men måste ändå fixas förr eller senare.. Det är såå dumt att spara på det.. Det blir ju bara att man får gå dag efter dag och gruva sig för att det inte är gjort.. Tex nåt jag måste ringa om.. Ibland ringer jag direkt, men när det gått några dagar/veckor så blir det bara svårare och svårare att få det gjort.. hum..

dreamiz
0

Jag tycker mina t-shirts behöver strykas, de flesta i varje fall… O det är ju största delen av min stryktvätt. Plus vissa shorts. Men jag stryker inte mer än nödvändigt…

Hopi
0

Jag försöker skaka ut tvätten och hänga det ganska slätt för tork. Då behövs det ingen strykning för det mesta! ;)

anki1
0

trikå blir ju slätt när man har det på sig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mongu
0

Stryker absolut det minsta möjliga. Hänger slätt o tar hand om det direkt så går det bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!