Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1578 ggr
isnornin
0

Mat o väder?

Jag har hört om folk som har fått listor på vad de inte bör äta när de har fibro! En sådan vill jag ha. Jag är så trött på att känna mig fram!

Jag tycker att vädret spelar en stor roll i min smärta, detta förbaskade regn är inte kul på många sätt, #"%&¤#, nej inte kul. påvärkas ni av vädret?

MVH Isnornin

Zuzzi
0

Jag påverkas av vädret. Märker av om det är väderomslag på gång och speciellt om det är åska i luften. Det bästa vädret är när det är sådär lagom Skrattande

Rita-S
0

Listan för mig är änkel
Inget socker
Inga grönsaker med stärkelse (bryts ned till socker)
Inka koffein
Inga alkohol

:)

Och vadersjuk.. fråga inte ens. :(

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
0

Har hört förut att dom som har reumatism gärna ska äta vegankost. Att tex fläskkött påverkar lederna negativt. Själv är jag vegan sen många-många år tillbaka. Vem vet, kanske skulle jag vara ännu sämre med fibron om jag inte vore vegan!

Vädret ja.. ja det påverkar verkligen hur jag mår! Regn, lågtryck=inte bra!!! Klart, soligt, lagom varmt=mycket bättre!!!

fibrogubbe
0

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Där hittar du massor   HÅKAN

isnornin
0

Tack för att ni delar med er!

MVH Isnornin

anki1
0

Jag äter ungefär som Rita.s. sedan 1 år

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Rita-S
0

Sen är det ju olika från individ till individ.
Vissa med fibro tål INGET av mat med stärkelse, socker, alkohol eller koffein i.
Andra kan utmärkt väl äta/dricka mat med vissa ting
En bekant blir jättedårlig varje gong hon tar så mycket som ETT glas vin. Alt annat går bra. Men inget alkohol, smärtan förvärrar sig enormt och håller vid i flera dagar. En annan läste jag mådde sjukt illa av kaffe men tålde det andra, dog moderata mängder alkohol.

Mitt förslag är, prov dig fram! Jag tror din kropp innstinktivt säger till vad du mår dårligt av och inte :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida