Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 2075 ggr
Grodan
2007-05-27 03:58
0

Finns det ingen bot?

Jag blir lite ledsen när jag läser "mitt namn är fibromyalgi" …"jag har kommit för att stanna"… etc etc

Finns det verkligen INGEN bot?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hoffens
2007-05-27 04:13
0

Hej

Har haft det i många år , man får lära sig att leva med den. Hemskt men det finns inget att göra

Pomperipossa
2007-05-27 11:39
0

Det låter ju tufft men det enda man kan göra är att gilla läget…fast det kan vara väldigt svårt ibland….

Rita-S
2007-05-27 11:51
0

För att bota måste man först veta orsaken, varför och hur man blir sjuk. Det vet dom inte änn :(

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mudkip
2007-05-28 12:31
0

nej …det e väl i så fall om du fått fibro som symptom på nåt annat..kan man ju få faktiskt,, som tex har en kompis som e sönderstressad och helt slutkörd, hon fick fibro av det..men börjar bli bättre och bättre ju mindre hon stressar, men då e ju jag lite tveksam till både diagnos mm. men det e nog så det går till med dom som äter typ bär och blir friska, de har det inte som "huvudsjukdom" utan som ett symptom på nåt annat, annars e deet ju ingen ide att kämpa emot och bestämma sig för at tjag inte tänker ha fibro, det e ju bara tilll att ge motsatt effekt, inse..acceptera,,hitta andra lösningar och skaffa ett annat liv som funkar nu! inte så det funkade förut..

men var inte ledsen..det går att ha roligt..ibland..med fibro också

kram!!!!

Rita-S
2007-05-28 13:08
0

Kom i håg att FibroMyalgi i sig själv betyder "smärter i muskulaturen", inte "kronisk smärtlidelse som vi inte vet vad kommer av" :) Många av oss har Fibro utan att där finns nån förklaring på varför, men vissa får det av förklarliga orsaker som ångest, stress och annat.
Man kan mycket väl få även förbigåande fibro som resultat av psykiska lidelser eller tex som med din kompis; stress.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

mudkip
2007-05-29 17:58
0

ja det var det jag menade, och DÅ e man ju lite lyckligare. jag har ingen som helst liten chans(enligt doktorn) att bli bra. men skulle jag bli det finns ju ingen som blir gladare än jag, men det e då inget jag ställt in mig på…accepterar hellre att det e som det är istället för att envisas med att "ta bort" det..då blir jag bara sämre

ni får ursäkta om jag skriver konstigt, har känt ett par gånger att man får "smäll på fingrarna" men jag e så jäkla dålig så det e svårt att få fram en mening som blir rätt, och dessutom  i skrift där det e så lätt att få "fel" uppfattning om det som skrivs, men jag e ingen varken besserwisser eller annat, har bara mina egna erfarenheter att gå på

hej!

Rita-S
2007-05-29 18:28
0

Det är lugnt Mudkip, ingen här inne är emot dig på nåt vis, och vi strular alla med ord!
Det är hur tråkigt som helst att få en så generell diagnos som Fibro faktisk är, det beskriver bara symptomen, inte orsaken, och kampen för att bli förstått är tung och lång och ensam att gå. Men här går vi med dig!

abbis
2007-08-13 21:13
0

Jag skall börja en behandling som kommer göra mig helt besvärsfri från fibron. Personen ifråga har botat flera hundra fibropatienter med denna metod som inte har något namn..6behandlingar under 6 månader skall ge mig livet tillbaka.Han har referenser så det är inget humbug.Det finns 6 personer som jobbar med samma metod i hela sverige.Kommer börja i slutet av september.Vill ni kan jag hålla er informerade.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Rita-S
2007-08-13 21:40
0

jag vill gjärna veta mer detaljer, detta skulle va intresant för en artickel, abbi :)

abbis
2007-08-13 22:03
0

När jag vet mer hör jag av mig..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

dreamiz
2007-08-13 22:19
0

Jag har troligen fått min fibro pga jag haft whiplash i många år.

#10 Låter intressant!

mongu
2007-08-13 23:34
0

Jag har fått min fibro som "plåster på såren" efter att ha haft knäbesvär en längre tid. så den är av sk sekundär typ, men den är ändå lika kraftig o jä----

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Grodan
2007-08-14 07:43
0

#4 deet ju ingen ide att kämpa emot och bestämma sig för at tjag inte tänker ha fibro, det e ju bara tilll att ge motsatt effekt,

haha… hur kan du veta det?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TantAlma
2007-08-15 19:30
0

Om någon hittar botemedlel kan ni väl skicka lite hit?Skrattande

Idag är det fördj-ligt Kyss

Alma

dreamiz
2007-08-15 20:37
0

Min semester är slut o redan efter att ha jobbat tre dar är jag mycket sämre… Gråter Iofs min whiplash som är största problemet men fibron gör det ju inte lättare precis…