Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1307 ggr
JonnaCecilia
0

Ledsen och besviken

På grund av gårdagen. Eller, har haft en lång period med mycket smärta, men var helt ok i måndags, jätteskönt! Somnade på soffan på eftermiddagen, kunde äntligen slappna av. Igår var jag fortfarande ok, sen var spårvagnen sen och jag fick stå upp en kvart så det knäckte mig. Efter skolan gick jag för att få behandling av en sjukgymnast, berättade om min fibro och me och sa att jag är känslig för beröring, han knådar sen livet ur mig och drar fingrarna över ryggraden femtielva gånger så igårkväll hade jag ont, idag känns det som hela ryggraden är ett stort blåmärke. Har så ont så jag mår illa och var tvungen att gå hem tidigt från skolan. Nu ligger jag på soffan och mår illa och väntar på att vc ska ringa, de skulle ringt för en timme sen, tack. Igår ringde de och sa typ goddag yxskaft, hoppas jag får lite bättre hjälp idag. Känner mig väldigt liten, ynklig och hjälplös just nu!

[JeanetteK]
0

Vännen….😕❤️Usch, det låter inte alls kul. Hoppas att du får hjälp av vc idag. 🌺

JonnaCecilia
0

Tack för stödet

JonnaCecilia
0

Men vad i… Skrev ett långt inlägg ju! Haha, tror jag bara ska gå och lägga mig och sova resten av veckan, funkar inte riktigt för mig nu! Iallafall, vc var lika kassa som igår, bästa de kunde komma med var dropin till nya läkaren på fredagmorgon kl 8. Så det blir upp med tuppen då! Ringde till slut min morbror som är doktor så jag kunde få svar på om jag kan ta tramadol trots att jag äter cymbalta. Det kunde jag så nu är jag iallafall lite domnad men det gör fortfarande ont. (Fick tramadol av min styvpappa som fått det utskrivet för tandvärk för ett tag sen) Kramar

Searchingmoonwolf
0

Kram på dig! <3

[Lilla Fröken]
0

Usch, jag kommer ihåg den känslan efter massage och hårdhänta undersökningar. Jag låg i soffan med hinken bredvid och det snurrade i huvudet och mådde så illa. Hoppas du får hjälp nu! För mig kan inte sg göra mer mot fibron, kan få läsa övningar om jag har en specifik värk, som axlar eller nacke. Tipsar om att få Postafen utskrivet mitt illamående. Kan vara bra att ta till ibland. Det finns receptfritt i mindre förpackningar.