Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 1740 ggr
MiaaiM
0

Ont i mammahjärtat!

Igår var Edwin, min 6-åring med om en olycka på skolan och han har fått en liten hjärnskakning. 😕 Igår hade han jätteont i huvudet, var trött och kräktes en gång. Jag var jättenojjig inatt och kollade till honom titt som tätt, det blev inte mycket sömn. Det finns inget värre än att se sitt barn må dåligt!

Idag mår han iaf mycket bättre och är nästan sig själv igen. Lite trött men han säger att han inte har ont längre och det är ju jättebra. 🙂

Jag tar hellre den värsta fibrosmärtan än är med om att ens barn är med om en olycka eller blir svårt sjuk. Mitt mammahjärta värker och jag känner mig hjälplös i sådana situationer. Det värsta var när Edwin var 4 veckor och var tvungen att opereras för han hade en förträngning i nedre magmunnen. De flög honom från Luleå till Umeå och vi fick inte följa på planet för vårdpersonalen går ju först. Så det var bara att slänga sig i bilen och köra. Hujja!! 

Var bara tvungen att få skriva av mig, tack för att ni läste!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Rita-S
0

men ojdå, tur det gick bra ändå! Jag förstår det känns jobbigt att se de små vara sjuka, finns tyvärr inte så mycket att göra åt det än att lida heller tyvärr :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

hansson57
0

Skönt att han inte blev värre skadad.

Min barn är vuxna nu, men minns hur det var.

Ett gammalt talesätt säger: Små barn, små bekymmer.  Stora barn, stora bekymmer.   men jag vet inte jag……

Rita-S
0

eller kanske det är små barn - stora bekymmer, större barn - även större bekymmer?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[JeanetteK]
0

Åh, lille killen…😕Skönt att det gick okej i alla fall. När det gäller ens barn gör man ju vad som helst och står ut med vad som helst. Något man inte fattade hur det funkade innan man fick barn.

Min "lille bebis" är snart 15 och 1,85 lång. Han brukar le åt mig när jag ska bära och fixa åt honom. Han brukar säga "lilla mamma, är det inte bättre att jag gör det där?". 😍He he… curlingmamma.. vem?… jag?😇