Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1389 ggr
Emmsan84
6

Nyponpulver?

Nån som kör med nyponpulver mot ledvärken? Nått speciellt märke ni rekomenderar?

JonnaCecilia
0

Har kikat på det men aldrig riktigt fattat vad som är grejen? Det enda anledningen de uppger att det ska vara bra för ledvärk är ju att det är vitamin c (?) i och då kan man ju lika gärna äta en apelsin? Eller? Pratade med en kompis om det, vars klasskompisar hade haft en presentation om det där, tyvärr kom hon inte ihåg så mycket eftersom hon var nervös inför sin presentation, men hon hade inte uppfattat några andra positiva komponenter eller att det fanns bevis för att det skulle göra någon nytta. Tyvärr. MEN, å andra sidan kan det väl säkert vara värt att pröva, det lär ju inte skada och är det bra för 1 person så är ju det tillräckligt för hen, då behövs ju inga bevis. Idiotläkare på vc som sa att även om du skulle få bra effekt med b12-injektioner så kanske det bara är placebo. Och jag bara, men herregud, blir jag bättre skiter jag väl i varför! Skulle sälja min själ till djävulen om hen kunde göra mig bra, eller ens bättre. Lycka till!

[JeanetteK]
0

Jag diskuterade nyponpulver med sjukgymnasten när jag var där. Hon sa att vid artros har det visat positiv effekt. Men inte i övrigt.

Litomove (tror jag det heter) har jag en väninna som använder och tycker är bra. Har inte testat själv dock.