Knasigt knä
Har haft en period där det varit molande värk som flyttar sig. Det har varit mest i fötter, tår, underben och fingrar. Och i höger knä och där är det konstant. Det gör inte ont när jag går eller sitter. Men när jag sätter mig på huk eller har suttit en längre tid och ska resa mig så hugger det bak i knävecket. Om jag ligger ner på rygg med utsträckta ben känns det inte men om jag ligger på mage med utsträckta ben så gör det jätteont. Jag vaknar flera gånger per natt av detta. Nu har detta pågått drygt två månader och det blir varken bättre eller sämre. Någon som känner igen sig i detta?
Bak på knät sitter ju korsbandet, så du kanske skall gå till doktorn och kolla upp det. På framsidan där knäskålen sitter kan man ju få problem pga broskbildning osv, det brukar inte vara så mycket att göra åt om inte besvären är jätte stora. Men korsbanden skall man kanske vara lite rädd om.
Tack Ians! Jag ringde faktiskt till vc igår och fick nummer till sjukgymnasterna. Man börjar tydligen där, så jag ska försöka få tag på dom på måndag.
Gott! Hoppas de kan ge dig lite bra övningar och råd, så knät blir bättre!
Tack Ians!
Jag var där igår och det är antagligen minisken (heter det så?). Fick en del övningar för att öka blodcirkulationen och ska också äta typ Ipren för inflammationsdämpning. Skönt att ha kommit iväg. Tack för peppning!
Bra att du fick utrett vad det kan vara och förhoppningsvis ordentlig hjälp av de där övningarna. Onödigt att gå runt med sådana problem 😉