Försäkringsbolag?
Jag funderar lite… Kan man få ut något på sin försäkring för fibron? Jag har fortfarande min personförsäkring hos Länsförsäkringar och eftersom att jag är under 25 så ligger men barnförsäkring kvar och den ska tydligen täcka mer än för vuxen. Är det någon som fått ut någon ersättning? Jag ringde dem och de skickade hem papper jag ska fylla i men jag förstår inte hur jag ska kunna fylla i dem i detta fallet….
Ring och prata med en handläggare på försäkringsbolaget, de svarar säkerligen på dina frågor.

Den personen jag pratade med då hade verkligen ingen koll, han var virig och stressad och blandade ihop massor av saker.
puttar frågan ifall någon annan vet?
Jag fick från trygg hansa men bara 940 kr en gång om året i 3 år
konstigt att man ej får hjälp från någon försäkring med denna sjukdom då man oftast blir handikappad pga värken
Jag fyllde i nån sån blankett så gott jag kunde och tänkte att är det något de undrar över får de väl höra av sig. Fick ett svar att de avvaktar 2 år för att se hur det utvecklar sig. Får jag inget har det bara kostat mig ett frimärke, får jag ett par hundralappar är det ju bättre än inget. Och skulle det bli ännu värre senare så jag inte kan jobba alls eller så (och totalt har slösat bort de här åren på universitetet, fy!) så får jag väl söka om i så fall…
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Ja, du ska kunna få både för extrakostnader, dagersättning vid inläggning på sjukhus mm. Även pensionstillägg om du får aktivitetsersättning (unga under 30år) eller permanent sjukersättning. Ångrar sååå att jag slutade betala när jag var 25. Jag vet en som fick rätt mycket pengar.
Däremot kanske inte alla handläggare har koll på i vilken kategori vi hamnar, mm, mm