Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 863 ggr
Rita-S
0

dagen 19 oktober

God förmiddag gottfolk

Jag har flyttat för ett tag sen men börjar komma lite i ordning nu. Det finns lite småsaker kvar att hämta, blomkruker och bilgrejer från förrådet exempelvis, stora stationärdatorn, men det mästa är här nu. Skilsmässan och papperna där är undangjort, och jag kan nu fokusera på att återhämta mig. 

Jag umgås fortfarande med mitt ex i god och vänskaplig ton, vilket jag uppskattar då ett hat-bråk vore förödande.. Det känns skönt mitt i all smärtan att vi lyckades skiljas som vänner. 

Jag förlorade min älskade Ronja för två veckor sen och har lipat som en tok varje gång jag sett en grannkatt som liknar.. och när jag borstar den andra långpälsiga katten.. när jag lägger upp burkmat.. överlag, jag har lipat för allt och inget. Jag fasar för nästa katt men jag tror egentligen Ronja var den mäst smärtsamma som det ser ut i dag då hon var min lilla bäbis i alla år.. 

Livet går vidare. Min mamma har åkt hem efter att ha hjälpt mig fysisk, psykisk och ekonomisk i tre veckor. Hon har köpt massor med fina prylar till lägenheten till mig, fyllt upp kylen och frysen samt betalat lite räkningar åt mig. Jag har blivit rejält bortskämt.. 

Nu försöker jag blicka framåt. Jag skall försöka få till någon form av jul, och julklappar.. jag fasar för första gång för det då jag kommer ha lite pengar, och lite tid mot vad jag vanligvis brukar ha.. 

Så, nu är ni lite snabbt uppdaterat om eran Sajtvärd och varför jag varit lite tyst senaste månaderna. I dag är en solig och fantastisk dag om jag blundar för mina privata grejer, och jag skall åka till stan och fönstershoppa lite och ta en kopp kaffe. 

Va skall ni hålla på med? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
0

Skönt att det börjar ordna sig för dig! Själv kommer jag att ha ännu en tråkig dag. Har ont i foten och det påfrestar knän och ben att ta sig fram. Idag går jag idag med foppatofflor på mig men det är ostadigt :-) Har inte varit utanför dörren sedan i måndags och det är trist. Skönt med en solig men kylig dag ändå! Ha en bra dag alla ni andra!! ^^

Ians
0

🌺en liten blomma att pigga upp sig med, från mig.

hansson57
0

TACK Rita för att du orkar vara Sajtvärd, trots allt du går/har gått igenom i samband med din separation.

Jag har inte varit medlem här mer än i några månader, men har ändå hunnit läsa många av dina kloka inlägg. 

1 000 kramar 🤗 får du av mig.

[JeanetteK]
0

Jag håller med #3. Kram från mig med! 🌺