Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 4408 ggr
Sunes
0

Tyngd täcke

Hej! Är det någon här som testat täcke med tyngder? Tror det är mer åt "psyk patienter" dom är framtagen, men skulle ändå vilja veta.. (Ursäkta mina plumpa uttryck, kom inte på nån bättre benämning.. Är psykare själv) /Anna

Ladydragon
0

hmm kan du mena typ som bolltäcke eller kedjetäcke? googla gärna på namnen och se om det är det du menar…

själv har jag bolltäcke och det är ett täcke med bollar inuti när man ligger under täcket så minskar det ångest och oro för mig funkar det väldigt bra 🙂

Sunes
0

Ja precis sånna jag menar :) Hur funkar det med fibron? Du får inte mer värk på morron?

tlover
0

(jag har inte fibro men värk)

Jag har kedjetäcke (och har testat bolltäcke) och det hjälper mig bättre än nån sömntablett jag har testat.

Även min man, mamma och systrar har testat det och dom gillar den också (min man är förvisso den enda med sömnproblem av dom men det hjälpte honom jättemycket och han är inte en "psyk patient")

Ibland om jag har riktigt ont i tex min handled så får jag tänka på hur jag ligger men vanligtvis så kan man ligga på nått sätt så att det inte blir för mycket tryck (sen jag fick mitt kedjetäcke så har jag sovit med det varje natt även då jag har haft skov)

l'm back